درد و رنج مردم را هنگام اجرای مراسم عاشورا احساس كردم

نمایشگاه محرم از نگاه مانولو، عكاس اسپانیایی، شنبه 9 آبان در گالری شماره یک خانه عكاسان حوزه هنری با حضور این هنرمند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مانولو عكاس اسپانیایی درباره چگونگی عكاسی از مراسم محرم گفت: ایران كشوری است كه توجه من را از چند سال قبل جلب كرده بود و به عنوان یک فرد غیر مسلمان و با توجه به اینكه خیلی در كشورهای خارجی سوء تفاهم ایجاد كرده و این ماجراها شناخته نشده، به همین جهت عكاسی از مراسم مذهبی برایم جالب بود.

مانولو ادامه داد: همیشه ارتباطی با ایران داشتم. به این دلیل كه پدرم دوره‌ای در ایران كار می‌كرد و تاریخ، جامعه و مذهب جامعه ایران همیشه برایم جالب بوده است.

این عكاس اسپانیایی درباره مجموعه عكس‌ها عنوان كرد: این مجموعه عكس‌ها 37 عكس از سه سال مختلف است اما بیشتر آن‌ها از شهر یزد عكاسی شده است.

وی در خصوص عكاسی از مراسم محرم بیان كرد: این مطالب برایم نا آشنا نبود؛ چون در شهر سویل اسپانیا یک مراسم عزاداری مذهبی به نام عید پاک (شهادت عیسی مسیح) در دین مسیح وجود دارد كه تا اندازه‌ای به این مراسم شباهت‌هایی دارد اما تفاوت آن هم با ایران كم نیست.

مانولو درباره حسی كه از عكس‌ها هنگام عكاسی گرفته است، گفت: این احساس قابل توضیح نیست اما درد و رنج مردم را در اجرای مراسم عاشورا و تاسوعا احساس می‌كنم. وقتی كار می‌كنم بیشتر توجهم به احساسات مردم اطرافم بود تا اینكه متمركز روی احساس خودم باشم.

وی افزود: عكاسی از محرم و عاشورا برایم سخت نبود؛ چون مردم علاقه دارند به كسی كه از آن طرف مرزها می‌آید، كمک كنند. مردم ایران تلاش می‌كنند این احساسات و تألم را با كسانی كه نمی‌شناسند به اشتراک بگذارند. نكته جالب برایم این بود كه در مراسم عزاداری مذهبی عید پاک در اسپانیا مردم علاقه‌ای به توضیح و نزدیک شدن عكاسان ندارند.

مانولو درباره چگونگی همكاری با حوزه هنری برای برپایی نمایشگاه عكس محرم گفت: برایم خیلی جالب است كه یک مركز مرتبط با مذهب ایران علاقه مند باشد كه برای یک شخص خارجی كه ربطی به این فرهنگ ندارد، نمایشگاه بگذارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار