بازگشت هفتاد و دو تن با نگاه بی‌پايان به گالرى اثر

نمايشگاه «اسر» به معناى بدون سر و بى‌پايان، روايتى تازه از مجموعه «هفتاد و دو تن‌» عليرضا آدم بكان با استقبالى چشمگير از سوى هنردوستان اين روزها در گالرى اثر به تماشاست.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمايشگاه « اسر» به معناى بدون سر و بى پايان، روايتى تازه از مجموعه «هفتاد و دو تن » عليرضا آدم بكان با استقبالى چشمگير از سوى هنردوستان اين روزها در گالرى اثر به تماشاست.

آثارى با رويكرد اجتماعى كه مى كوشد حرفش را از دريچه هنر و رنگ هاى نقاشانه با مخاطب در ميان گذارد و هيچگاه محتوا را فداى فرم نمى كند؛ اسر هم به مانند ديگر آثار آدم بكان در مرزى ميان فيگور و انتزاع در رفت و آمد است و هنرمند به لطف رنگ شناسى و كمپوزسيون هاى خوب، بيننده را همراه خود مى كند.

اين نهمین نمایشگاه انفرادی علیرضا آدم بکان است که در آن هفت تابلو از نقاشی‌های اخیر وی از مجموعه «هفتاد و دو تن- ها» با تکنیک‌های مرکب، آکریلیک، مداد و پاستل گچی روی بوم است که درونیات وی را در بستر اجتماعی با زبان ویژه‌ی نقاشانه‌اش به نمایش گذاشته است.

آثارى كه هر يك راوى داستان و دل گويه هاى هنرمندند، المان هاى مذهب در رنگ بندى ها و فيگورها غلبه هويدا دارد و آدم بكان با ارائه آنها به مانند اينستاليشن ، خوانش تازه اى براى درك معنايى آن مى گشايد؛ امر مهمى كه معمارى و ديزاين تازه گالرى اثر بدان كمك شايان توجهى مى كند. 

صالح تسبيحى، منتقد هنر، مجموعه « اسر» را يكى از دقيق ترين بازتاب هاى جامعه كنونى ما ارزيابى كرده است، او در كاتالوگ اين نمايشگاه نوشته است:« هجوم همه جانبه ای که در بطن آثار علیرضا آدم بکان هست، هرگز متوقف نمی‌شود و میان ایده ی بنیادین و آنچه در نهایت به سرانجام می‌رساند دائم می‌توان این هجوم را حس کرد. تاکیدها و پرش‌های رنگ و حرکات اندام در هر اثر به گونه ایست که انگار هنرمند به بوم سفید یورش برده. نوعی ازهنر که در آن روان هنرمند مدام در تنزل و صعود است و هنر در این مرحله به معنایی فراتر از تکنیک‌های معمول دست پیدا می‌کند و نوعی هنر درمانی در آن است. یعنی انگار هر آنچه نقاش را می‌آزارد، از کلیات هستی‌اش تا جزییات اجتماعی، ریز به ریز ترجمه می‌شود به نقش و بافت. از این روست که مجموعه ی تازه ی علیرضا آدم بكان می‌تواند یکی از دقیق‌ترین بازتاب‌های جامعه کنونی ما باشد...»

علیرضا آدم بکان در بالغ بر ۳۰ نمایشگاه گروهی حضور داشته که در میان آن‌ها شرکت در نمایشگاه گروهی در گالری اِتان کوهِن نیویورک آمریکا در سال ۱۳۹۲، نمایشگاه ۱۰۰۱ رنگ هنر معاصر ایران در نیویورک امریکا در سال ۱۳۸۸ و آرت اسپیس لندن ۱۳۸۶ دیده می‌شود. او در سال‌های اخیر در آرت فرهای بین‌المللی معتبری در اروپا و منطقه خاورمیانه از جمله کانتمپورِری استانبول در سال‌های ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴، اروپ آرت ژنو و آرت اینترنشنال استانبول دریچه‌ای تازه از نقاشی معاصر ایران را به تماشا گذاشته است.

نمایشگاه «اَسَر» عصر جمعه هشتم آبان آغاز به كار كرده  و تا سه‌شنبه دهم آذر ماه روى دیوار خواهد بود؛ علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعات ۱۶ تا ۲۰ در گالرى اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ ديدن كنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار