نگاهی بر گذر زندگی

نمایشگاه نقاشی مهرین مختاری در نگارخانه الهه رنگ و بوی پاییز را هنری کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها پاییز لباس زمستانی بر تن کرده و سرمای هوا بیش از آنکه پاییزی باشد، زمستانی است.

فصل زرد و سرخ و نارنجی پاییز از قدیم گفته‌اند که «پادشاه فصل‌هاست» و در آن باید دل به هنر سپرد.

می‌شود شاعر بود و شعر گفت یا نویسنده بود و با صید واژه‌ها، خالق داستان‌های بی‌بدیل گشت اما هنرمندان حوزه تجسمی حال و هوای دیگری دارند و با عشق قلمو به دست می‌گیرند و رنگ می‌پاشند بر بوم‌های سفید یکدست.

گاهی اگر خودت هم دستی بر آتش هنر نداشته باشی، می‌توانی با تماشای تابلوهای نقاشی به هزار توی احساس و عاطفه هنرمند سفر کنی و در دنیای هنر سیر کنی.

دیروز یعنی آدینه 15 آبان، افتتاحیه یک نمایشگاه نقاشی بود که تصمیم گرفتم فارغ از مشغله‌های کاری و روزمرگی‌ها به آنجا بروم و دل بسپارم به نقاشی.

به مقصد نگارخانه الهه به خیابان آفریقا رفتم و کوچه گلفام را تا بن بست امینی ادامه دادم و رسیدم به درب سبزرنگی که به روی مخاطبان هنری گشوده بود.

راس ساعت 4 نمایشگاه نقاشی «گذر زندگی» افتتاح شد و فرصتی گشت تا از ورای خط‌ها و رنگ‌ها و نقش‌ها گذری داشته باشم به درون خود. خود تلنبار شده از خاطرات.

مهرین مختاری خالق آثار این نمایشگاه با رویی گشاده‌ میزبان مخاطبانش بود و آنان را به تماشا می‌خواند.

مهرین مختاری که متولد 1338 است، فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه تهران است و عضو انجمن نقاشان ایران و انجمن سفالگران ایران است.

وی که تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی زیادی حضور داشته در گالری‌های آریا، مهرین،‌ برگ و آتلیه شخصی نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده است.

آثار مختاری در این نمایشگاه در سبک نیمه انتزاعی اجرا شده است و آن چه بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند، پرتره و فیگورهایی است که لابه لای رنگ‌ها گم نشده‌اند.

کارهای وی را در عین انسجام و یکپارچگی می‌توان دو مجموعه در نظر گرفت که به لحاظ ترکیب‌بندی و استفاده از رنگ‌های سرد و گرم گویی به دو بخش از خاطرات می‌پردازد.

بخشی که بیشتر از رنگ‌های سرد و آبی بهره برده، بر دیوار سالن بالایی نگارخانه آویخته شده و بخش دیگر که شامل کلاژ می‌شود متمرکز رنگ‌های گرم است. یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، فیگوراتیوها و پرتره‌هایی است که اندوه و یک جور رنج و درد را می‌توان آشکارا در آن رویت کرد.

استفاده از خطوط عمودی بلند در برخی تابلوها مخاطب را در جنگلی راز‌آمیز و معمایی پیچیده غرق می‌کند که اثری از آن‌ها پشت هاله‌هایی از نور سفید باقی مانده است. یکی از اتفاقات خوب این نمایشگاه آلبوم‌هایی است که شامل تصاویری از کارهای قبلی مختاری است و روند کاری وی را نشان می‌دهد.

گفتنی است این نمایشگاه تا 2 آذر میزبان هنر دوستان است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار