نمایشگاهی از رنگ‌های تیره در نگارخانه والی

نمایشگاه نقاشی پروین اصانلو با عنوان «انسانم آرزوست» در نگارخانه والی برپاست.

پروین اصانلو نقاش نمایشگاه «انسانم آرزوست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: «انسانم آرزوست» چهارمین نمایشگاه نقاشی انفرادی من است که در نگارخانه والی برگزار شده است.

وی افزود: پس از یک وقفه نسبتاً طولانی تصمیم گرفتم دوباره کار کنم که این تصمیم حتماً ادامه‌دار خواهد بود. اولین تابلو این نمایشگاه که با زمینه اجتماعی کار شده را در سال 92 اجرا کردم و بعد تابلو‌های دیگر را در قالب مجموعه ادامه دادم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسواس زیادی که روی کار‌هایم دارم تا احساس عشق نکنم و از کارم راضی نباشم آن را برای ارایه در نظر نمی‌گیریم. در این مجموعه که با عنوان «انسانم آرزوست» کار شده هیچ انسانی به صورت عینی در تابلو‌ها حضور ندارد و منظور از انسان همان انسان متعالی و خاص است و نه انسان عام.

وی اظهار کرد: در این مجموعه تکنیک کار‌ها آبستره است و تلاش کرده‌ام فیگور در آثار نباشد. نگاهم به هستی، به دنیای پیرامون و جهانی که در آن زیست می‌کنیم بن مایه این آثار است هر آنچه که ا نسان معاصر ر ا در این دوره آزادی دهد مثل بلایای طبیعی، جنگ، کشتار و مهاجرت موضوع اصلی کار‌هاست که نمی‌توان از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: زشتی‌های دنیا توسط هنرمند به راحتی روی بوم پرتاب می‌شود و من به عنوان یک نقاش این درد و رنج‌ها را در آثارم انعکاس دادم. از طرفی تخریبی که در این مجموعه به وضوح قابل رویت است یکی از تمایزات بارز این کار‌ها، با مجموعه‌های قبلی من است.

اصانلو یادآور شد: از سال‌ها پیش که کار حرفه‌ای را آغاز کردم دلم می‌خواست مخاطبم با تماشای آثار ابتدا زیبای‌ها را ببیند و بعد متفکرانه لایه‌های رویی را پس بزند و درد و رنج‌ها را مشاهده کند. درد‌هایی که برخلاف شادی‌ها و برپاست.

وی گفت: رنگ تیره و به ویژه سیاه در تمام کار‌ها مشهود است. همچنین کنتراست در آثار من قابل رویت است. کنتراستی که در طبیعت هست، در زندگی آدم‌ها هست همگی در آثارم مشهود باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار