شاعران ادبیات را از رخوت بیرون می‌آورند

شاعران امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در اسلام سعی می‌کنند ادبیات را از رخوت بیرون می‌آورند.

رضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاکید بر آگاهی در بین شاعران به عنوان حرکتی خجسته و ارزشمند در عرصه فرهنگ گفت: اکثر شاعران امروز با توجه به اتفاقاتی که در اسلام رخ داده است سعی می‌کنند ادبیات را از رخوت بیرون می‌آورند که این مسئله می‌تواند راهگشای ادبیات باشد.

وی افزود: شاعران امروز قلم خود را در جهت انسان‌سازی قرار می‌دهند و حنجره خود را وقف آن می‌کنند، از این نظر ادبیات کشور ما رشد داشته است.

این شاعر با اشاره به اینکه شاعران در شعر خود نسبت به اتفاقات و مسائل جهان واکنش نشان می‌دهند، بیان کرد: در یک ساله اخیر خبرهای زیادی درباره ادبیات شد، اما مهمتر از همه برگزاری همایش و جشنواره‌هایی بود که شاعران را برای سرودن شعر پیرامون مردم ستمدیده همراه می‌کند، از نمونه‌های آن می‌توان به برگزاری جشنواره شعر با موضوع همدلی و همدردی با مردم یمن، فلسطین، افغانستان و بحرین در طول یک سال گذشته اشاره کرد.

اسماعیلی ادامه داد: جشنواره‌هایی که با هدف مقدس حمایت و همدردی با مردم ستمدید جهان برگزار می‌شود حرکتی ارزنده است و در طول یک سال گذشته حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری آن‌ها را برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: فاجعه منا در چند وقت اخیر رخ داد و شاعران نهضتی را پیرامون این مساله راه انداختند، اصحاب قلم سعی کردند با خلق آثاری ماندگار و مانا فریاد خود را به گوش عالم برسانند و با این واقعه هم ندا شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار