ساری؛

جا به جایی بیش از ۶۳۱ هزار نفر امسال در راه‌آهن شمال

امسال بیش از ۶۳۱ هزار نفر مسافر در راه‌آهن شمال جابجا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، مدیرکل راه‌آهن شمال از رشد ۵.۷ درصد جابجایی مسافران در سال جاری نسبت به مدت شش ماه نخست سال قبل خبر داد و گفت: امسال بیش از ۶۳۱ هزار نفر در راه‌آهن شمال جابجا شدند.

یوسف گران پاشا افزود: راه‌آهن به‌عنوان شریان ارتباطی جایگاه ویژه‌ای در رشد و توسعه اقتصادی استان دارد و قابلیت توان حمل بار انبوه و جابجایی حجم زیاد مسافر و در مقابل آن صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی بسیار بالا و پیشگیری در آلودگی محیط‌زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال در کشور ما، راه‌آهن تا چند سال پیش جایگاه و منزلت خود را پیدا نکرده بود، ولی خوشبختانه در چند سال اخیر توجه مسئولان به این صنعت جلب شده و سعی در توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش توان راه‌آهن شد، به‌طوری‌که نوسازی و بازسازی خطوط، افزایش قطارهای جدید و نوسازی ناوگان‌های قدیمی و فرسوده مسافری در سطح وسیعی در حال انجام است.

گران پاشا افزود: ازنظر کمی و با توجه به افزایش جمعیت، گسترش و توسعه صنعت حمل‌ونقل و برنامه‌های توسعه‌ای دولت درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی آمار مربوط به مسافر جابجا شده حائز اهمیت است و به ‌نوعی مهم‌ترین شاخص عملکرد بخش مسافری حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش دو رام قطار به ناوگان ریلی راه‌آهن شمال در امسال یادآور شد: در حال حاضر راه‌آهن شمال روزانه ۹ رام قطار مسافری برای جابجایی مسافرین در چرخه سیر دارد و از این تعداد قطارها هشت رام آن‌همه روزه و یک رام آن به‌ صورت یک روز در میان از راه‌آهن شمال به تهران و مشهد مسافران را جابجا می ‌کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: راه ، مسافر ، ارتباطی ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.