کمک نقدی کاندیداها جرم است

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی، مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه توسط کاندیداهای انتخابات بعد از ثبت‌نام در انتخابات جرم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز پارلمان مواد دیگری از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را مورد بررسی قرار داده و رسیدگی به این طرح را خاتمه دادند.

وکلای ملت با اصلاح ماده 52 قانون انتخابات مجلس مقرر کردند گزارش‌ها و شکایات واصله ظرف مدت 20 روز پس از پایان مهلت دریافت شکایت در جلسه هیأت نظارت استان رسیدگی و نتیجه صورت جلسه ‌شود و چنانچه نظر هیأت اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب، مورد تایید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این‌باره، نظر هیأت مرکزی نظارت را نیز کسب کرده، هیأت نظارت استان درباره صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام ‌کند.

بهارستان‌نشینان در مصوبه دیگری یک بند را به ماده 66 قانون انتخابات مجلس الحاق کردند که بر این اساس مصوب شد خرید و فروش رأی از قبیل اقدام مستقیم و غیرمستقیم توزیع اقلام و لوازم که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی، مذهبی، هیات‌ها و امور خیریه بعد از ثبت‌نام در انتخابات جرم محسوب شود.

منبع: تسنیم

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.