عطایی: آماده باش 15 هزار نیروی خدمات شهری در پی بارش های اخیر پایتخت

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برخی از نهرها ظرفیت لازم برای جمع آوری آب های سطحی را ندارند از این رو 15 هزار نیروی خدمات شهری آماده رفع این مشکل هستند.

اصغر عطایی مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه امسال میزان بارش در خاورمیانه نسبت به 30 سال گذشته بی سابقه خواهد بود، اظهار کرد: بی شک شهرداری تهران برای اداره کلانشهری به وسعت 750 کیلومتر مربعی و جمعیت 12 میلیون نفری باید تمهیدات و برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

وی افزود: بحث بارش باران و برف یکی از موضوعاتی است که در سال های گذشته در فصل پاییز و زمستان شاهد آن بودیم و در این زمینه کارگران شهرداری طرح های ویژه ای مانند لایروبی انهار، احداث100 کیلومتر رودره، کانال و مسیل ها در سطح شهر برای آن پیش بینی کرده اند.

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در شهر هم اکنون بیش از 12 هزار کیلومتر نهر زده ایم، تصریح کرد: عوامل پیمانکار و نیروهای کارگری در مناطق 22 گانه و نواحی 123 گانه از آمادگی کامل برای رفع آبگرفتگی معابر و خیابان ها برخوردار هستند.

عطایی با بیان اینکه شهر موجودی زنده است و می تواند دچار مشکلات عدیده ای باشد، یادآور شد: در برخی مناطق نهرها ظرفیت لازم برای جمع آوری آب های سطحی را ندارند از این رو برای رفع مشکلات فنی شهر آمادگی لازم را نداریم.

وی تاکید کرد: هیچ شخصی نمی تواند ادعا کند که با یک نم باران نباید مشکلی در سطح شهر رخ دهد چراکه مردم خود در زمان بارندگی رعایت نمی کنند و کسانی که در روزهای غیر بارانی از پیاده راه استفاده می کردند امروز با خروج خودروهای خود از منزل حجم ترافیک را در سطح شهر چندین برابر می کنند.

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: در زمان بارندگی در سطح شهر تهران شعاع دید راننده کاهش پیدا می کند و همین امر زمینه افزایش تصادفات را افزایش می دهد.

عطایی با تاکید بر اینکه 15 هزار نیروی خدمات شهری در سطح شهر آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند، گفت: هزار و 800 دستگاه انواع ماشین آلات در سطح شهر مستقر شده اند تا  آبگرفتگی نهرها را بر طرف کنند.

وی ادامه داد: ممکن است در نهری به دلیل وجود ضایعات ،آبگرفتگی وجود داشته باشد اما این امر دلیل بر مشکل نیست چراکه نیروهای خدمات شهری با آمادگی کامل به سرعت این مشکل را برطرف می کنند تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.

مدیرکل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به گسترش نهرها در سطح شهر افزود: با لیست برداری از مناطقی که مشکل آن ها زیاد بوده در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسی این امر را نیز تحقق بخشیم.

عطایی با بیان اینکه امروزه زمین و بیابان خاکی در شهر وجود ندارد، تصریح کرد: اما هر ساله با توجه به طراحی شهرداری و رفع نواقص از مشکلات موجود در شهر کم می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار