پتروشیمی فاتح فینال زودرس سوپرلیگ شد

تیم پتروشیمی بندرامام موفق شد شیمیدر تهران را ۷۷ بر ۶۷ شکست دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال شیمیدر تهران و پتروشیمی بندرامام از هفته دوم سوپرلیگ بسکتبال ایران ۱۷:۲۰ امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران آغاز شد. شیمیدر بازی را با سجاد مشایخی٬ اوشین ساهاکیان٬ امیر صدیقی٬ فرید اصلانی و محمد یوسف‌وند کار را آغاز کرد. آرمان زنگنه٬ حامد حسین‌زاده٬ موسی نبی‌پور٬ سعید داورپناه و ادگار سوسا هم استارتر‌های تیم پتروشیمی بودند.

شیمیدر - پترو به یاد مهرام
آنچه پیش از بازی و هنگام گرم کردن بازیکنان به چشم می‌آمد حضور بازیکنان فصل گذشته مهرام در ترکیب دو تیم بود. رویارویی سجاد مشایخی٬ فرید اصلانی و اوشین ساهاکیان در یک سو و سعید داورپناه٬ آرمان زنگنه٬ موسی نبی‌پور و مهدی اسماعیلی در سوی دیگر میدان بیش از هرچیز یاد مهرام٬ تیم صاحب‌نام بسکتبال ایران و آسیا را زنده می‌کرد. حتی زمانی که زنگنه با یک اسلم‌دانک تماشایی و مشایخی با حرکتی انفرادی نخستین امتیازات دوتیم را کسب کردند٬ نام مهرام بیش از هر وقت دیگری در اذهان حاضران در سالن زنده شد.
دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و بی‌دقتی شاگردان مهران شاهین‌طبع و جواد رحمتی‌پور باعث شد کوارتر نخست کم گل دنبال شود. زمانی که دقیقه هفتم این زمان آغاز شد پتروشیمی تنها ۵ امتیاز مقابل ۳ امتیاز شیمیدر گرفته بود.
تغییرات شاهین‌طبع در اواخر ۱۰ دقیقه نخست کارساز شد و حضور میثم میرزایی و بهنام یخچالی بار حملات جنوبی‌ها را سنگین‌تر کرد. هرچند فرید اصلانی با شوتی ۳ امتیازی اختلاف را کم کرد اما ادگار سوسا٬ گارد پترو پرتاب وی را پاسخ داد تا کوارتر نخست ۱۵ بر ۸ با برتری پتروشیمی به پایان برسد.

سوسای مهارنشدنی
داستان کوارتر دوم متفاوت از ۱۰ دقیقه نخست بازی بود. پترو خیلی زود با کار خوب میرزایی به یک فول گل رسید. بازی درخشان سوسا در ترکیب نایب‌قهرمان لیگ ملی٬ جریان بازی را کاملا به سود پترو عوض کرد تا رحمتی‌پور در کوارتر از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. این وقفه در بازی اما گارد دومنیکنی پترو را متوقف نکرد. شیمیدر کهدزیر سبد پترو توفیقی نداشت٬ سعی کرد با بازی پیرامونی و شوت‌های راه دور امتیاز بگیرد و تا حدودی هم موفق بود. این میان بازی توامان فرید اصلانی و سجاد مشایخی در ترکیب شیمیدر به میزبان کمک زیادی می‌کرد. آن سوی میدان محمد یوسف‌وند در ریباند حمله و دفاع بازی نسبتا خوبی برای شیمیدر انجام داد. ریباند حمله پتروشیمی در نیمه نخست بارها جواب داد تا شاگردان شاهین‌طبع با برتری ۱۶ بر ۱۵ در کوارتر دوم٬ نیمه نخست را ۳۱ بر ۲۳ برنده به رختکن برود.
 
پرتاب عجیب و غریب یخچالی
شیمیدری‌ها با پیروزی ۲۱ بر ۱۷ در کوارتر سوم به خود آمدند اما این پتروشیمی بود که ۱۹ بر ۱۳ کوارتر چهارم را به سود خود تمام کرد تا در مجموع ۷۷ بر ۶۷ برابر شیمیدر به پیروزی برسد‌. در ثانیه پایانی پرتاب بهنام یخچالی از میانه میدان و از فراز دستان اوشین سبد میزبان را فروریخت تا بهنام بازهم شگرد خود را به رخ بکشد.

نتایج دیگر دیدارهای هفته دوم سوپرلیگ به این شرح است؛
شهرداری گرگان ۸۰ - دانشگاه آزاد ۷۶
شهرداری تبریز ۶۹ - آینده‌سازان اصفهان نفت آبادان ۷۴ - ثامن مشهد ۶۵

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار