کلینیک‌‎های زیادی در تهران و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

بائرمن: اگر با تیم روسی قرارداد می‎بستم حالا ایران نبودم/ باید به سمت مردم برویم

سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از توافق با فدراسیون در جمع خبرنگاران برنامه‌های خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران که برای چهار سال دیگر در سمت خود ابقاء شد، درباره شایعه قراردادش با تیم روسی گفت: واقعاً چیز خاصی نبود که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم. اگر با آنها قرارداد می‌بستم حالا ایران نبودم. البته من برا مدیر آن تیم احترام خاصی قائلم. این تیم هواداران پرشوری دارد و آنها هم تمایل زیادی به همکاری با من داشتند اما به جایی نرسیدیم که کاغذی را امضاء کنیم و برای تیم روسی آرزوی موفقیت دارم. 

وی درباره برنامه‌هایش در ادامه اظهار کرد: اول از همه باید سیستمی را که با آن کار می‌کنیم، شناسایی و پردازش کنیم. این مهم باید در رفتاری که در داخل و خارج از زمین داریم جا بیفتد و بازیکنان باید سخت بجنگند. ما باید در رده‎‌های سنی بالا پیروز باشیم و به یک عملکرد مطلوب در این سطح برسیم. جدا از تیم بزرگسالان همه باید به صورت یک مجموعه واحد کار کنند. تمام مربیان از رده‌های سنی زیر 16 سال تا بزرگسال باید این قواعد را بیاموزند که به عنوان یک تیم واحد عمل کنند تازمانی که یک بازیکن 20 ساله به تیم ملی بزرگسال می‌رسد به جایگاهی برسیم که آگاهی کامل از دفاع و حمله داشته باشیم و بدانیم او باید چه رفتاری داخل و خارج از زمین داشته باشد. برای رسیدن به این موضوع باید ارتباط نزدیکی با مربیان داشته باشیم. من احترام خاصی برای مربیان ایران قائلم. 

بائرمن ادامه داد: مسئولیت سرمربی این است که بازیکنان را آموزش دهد که چه چیزی یادبگیرند. این نمونه‌ای از کار کوتاه مدت ماست. در قسمت دوم این اعتقاد را دارم که مربیان آن کشور، در تمام رده‌ها نقش اساسی داشته ابشند. در اروپا، در لیتوانی، در صربستان و اسپانیا بهترین مربیان به صورت عمومی در کشور حضور دارند. در فوتبال آلمان هم مربیان خوبی در سطح کشور داریم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال افزود: برای این منظور کلینیک‌های زیادی نه تنها در تهران و مربیان سطح بالا، بلکه برای مربیان خصوصاً آنها که در رده پایه فعالی می‌کنند ایجاد می‌شود. فقط مردم نباید به سمت ما بیایند، ما هم باید به سمت مردم برویم. خیلی مهم است که همکاری خوبی با مربیان ایرانی داشته باشیم. ما همه یک سر طنابیم و هرچه همکاری بیشتری داشته باشیم موفقتریم. 

وی درباره برنامه‌هایش برای موفقیت تیم ملی گفت: همیشه هدفم اول شدن بوده است. هیچ  چیزی جلوی شما را نمی‌گیرد. ایران با 80 میلیون جمعیت و ساختار اقتصادی ظرفیت خوبی دارد. به نظر آسمان حدی دارد اما می‌دانیم که بی‌نهایت است. البته باید واقع‌بین باشیم چون رقابت در آسیا سخت‌تر شده است. برخی‌ تیم‌های آسیایی به خوبی کار می‌کنند. چین خیلی قدرتمند شده است و 8 ماهی که آماده بازی‌ها می‌شد، پول هنگفتی از NBA به این کشور  تزریق می‌شد. همچین فیلیپین که پول زیادی هزینه می‌کند و بازیکنی مثل بلچ را به خدمت می‌گیرد. آنها بدون بلچ هرگز موفق نمی‌شدند. قطر هم بازیکنان تبعه زیادی دارد. همچین استرالیا و نیوزلند که کار ما را سخت‌تر می‌کنند و باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. 

بائرمن همچنین گفت: ما دو برنامه داریم. نخست اینکه با تیمی جوان به انتخابی المپیک برویم و این سرآغاز حرکت ما باشد و دوم این که بدنه فعلی تیم ملی را حفظ کنیم. به نظر من دومین راه بهتر است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار