اسپوتنیک:

همکاری های نظامی ایران و روسیه ادامه می یابد

یک خبرگزاری روس به نقل از مقامات شرکت های تسلیحاتی این کشور، از ادامه همکاری نظامی تهران و مسکو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیر شرکت «روسوبورون اکسپورت» روسیه که از شرکت های دولتی صادر کننده تسلیحات این کشور است روز دوشنبه اعلام کرد روسیه تا کنون سامانه های دفاع هوایی و چند نوع سامانه رادیو-الکترونیک را در اختیار ایران قرار داده است. وی افزود مذاکرات در خصوص همکاری های نظامی - فنی میان دو کشور ادامه دارد.

«آناتولی ایسایکین» مدیر کل «روسوبورون اکسپورت» در این باره در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «روسیه- 24» گفت: «فهرست تسلیحاتی که ارائه آنها به ایران ممنوع است، شامل برخی از تسلیحات نمی شود که از جمله آنها می توان به سامانه های دفاع هوایی و برخی از انواع سامانه های رادیو الکترونیک اشاره کرد.»

وی افزود: «فدراسیون روسیه از طریق شرکت روسوبورون اکسپورت، ارتباط خود را دقیقا در این حوزه ها (با ایران) حفظ می کند و در حال ارائه این نوع تسلیحات به ایران است.»
روسیه و ایران در سال 2007، موافقتنامه ای را در خصوص تحویل پنج سامانه موشکی «اس - 300» به ارزش 800 میلیون دلار امضا کردند. ایران در سال 2011، از شرکت «روسوبورون اکسپورت» در دیوان داوری بین المللی شکایت کرد.

علت این شکایت نیز اقدام مسکو در تعلیق این قرارداد در سال 2010 بود. مسکو علت این اقدام خود را قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که بر اساس آن، تهران هدف تحریم های تسلیحاتی قرار می گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه آوریل سال 2015 و اندکی پس از آنکه گروه پنج بعلاوه یک و ایران در خصوص مساله هسته ای ایران به توافق رسیدند، منع این قرارداد را لغو کرد.
یک منبع آگاه وزارت دفاع ایران پیشتر در ماه اوت به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تحویل سامانه های «اس - 300» می تواند مسیر را برای انجام تبادلات بیشتر میان دو کشور هموار کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار