لفاظی منندز: باید آماده انجام اقدام یکجانبه علیه ایران باشیم

یک سناتور آمریکایی ضمن مطرح کردن ادعاهایی درباره ایران، گفت در پی اقدامات اخیر تهران، واشینگتن باید در فکر انجام اقدام یکجانبه علیه این کشور باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی اسپن، سناتور باب منندز، عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوجرسی، در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنا گفت: «منافع آمریکا با منافع ایران و روسیه در سوریه تفاوت و واگرایی دارد؛ اما دولت کنونی آمریکا بسیار خواهان آن است که بتوان این کشورها را به شرکای بالقوه درباره مسئله سوریه تبدیل کرد.»

وی مدعی شد: «به نظر می رسد روسیه خواهان آن است که پایگاه نظامی دریایی‌اش در سوریه باقی بماند و در نتیجه نفوذ دائمی در این کشور داشته باشد. مشخص نیست روسیه در مقیاس کلان برای کل منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) چه برنامه ای دارد.»

وی افزود: در 45  سال گذشته، دولتهای مختلف آمریکا در تلاش بوده اند حوزه نفوذ روسیه را در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) از بین ببرند؛ اما حالا به نظر می رسد آمریکا دیگر چنین رویکردی را مدنظر ندارد. 

وی گفت: «اگر روسیه فقط به دنبال حفظ نفوذ و پایگاههایش در سوریه بود، می توانستیم با این کشور در این خصوص به مذاکره بپردازیم بدون آنکه به عمق بحرانی برویم که در حال حاضر، پیش روی ما قرار دارد. اگر ایران هم واقعا خواهان سوریه بود ، می توانستیم با این کشور به مذاکره بپردازیم و حتی لازم نبود برای رسیدن به این منظور به توافق هسته ای دست پیدا کنیم.»

منندز در ادامه گفت: به نظرمن، آمریکا با اقداماتی که درباره نفوذ روسیه در سوریه انجام می دهد باب روندی را باز می کند که اصلا به نفع آمریکا نیست. چرا باید با ایران و روسیه تعامل داشت؟ تعامل امریکا با این دو کشور درباره سوریه سبب نتایجی می شود که این دو کشور نیز خواهان آن هستند. اگر با حضور این دو کشور نمی توانیم به اهدافی دست پیدا کنیم که مدنظر داریم ، چرا باید از آنها در این مسیر استفاده کنیم.»

وی در ادامه ادعا کرد:« ایران حتی زمانی که به علت تحریمها با مشکلات اقتصادی مواجه بود، مداخله خودش را در سوریه افزایش داد. حالا با برداشته شدن تحریمها، این مداخله افزایش پیدا می‌کند.»

این سناتور ضد ایرانی در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران اخیرا به آزمایش موشکی بالستیک مبادرت کرده است. این اقدام ایران، هنجارهای بین المللی را نقض می کند.» 

وی با مطرح کردن ادعایی بی اساس اعلام کرد: «به نظرمی رسد که نگرش ایران آن است که انتظارات و امید آمریکا برای تبدیل کردن ایران به شریک آمریکا سبب خواهد شد ، واشینگتن از اقدامات ایران در نقض این قطعنامه ها چشم پوشی کند. اگر این سخن من درست باشد، ما در دوره بسیار خطرناکی قرار داریم. ما آماده باشیم که خودمان به تنهایی اقدام کنیم .»

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری با کشورهای دیگری، اقداماتی صورت بدهیم که پیامی بسیار روشن به ایران منتقل شود؛ زیرا درغیراین صورت، توافق هسته ای بارها و بارها نقض خواهد شد.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار