استیضاح شهردار از سوی کمیته حل اختلاف رای نیاورد

رئیس شورای شهر تهران گفت: بند دوم طرح مصوبه استیضاح شهردار توسط کمیته حل اختلاف رای نیاورد و استیضاح شهردار به روند قبلی ادامه دارد.

استیضاح شهردار از سوی کمیته حل اختلاف رای نیاوردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر در دویست و سومین جلسه علنی شورا که صبح امروز (سه شنبه )در تالار شورا برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات حسابرسی شرکت‌ها  و سازمان‌ها اظهار کرد: از اعضایی که در جلسه روزهای دوشنبه که به بررسی حسابرسی شهرداری شورا می‌پردازد حضور ندارند گله داریم چرا که جلسه‌های روزهای دوشنبه نیز رسمی و حتی مهم‌تر از جلسات دیگر محسوب می‌شود از این رو حضور اعضا الزامی است.

وی افزود: عدم حضور اعضا در جلسات حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری که روز دوشنبه برگزار می‌شود غیبت محسوب می‌شود و در پرونده ‌آن ها ثبت شده است و اعلام عمومی نیز می‌کنیم.

چمران با اشاره به تشریح کار حسابرسی گفت: حسابرسی به معنای آن است که هرآنچه در شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد به روی کاغذ بیاید از این رو نمی‌توان قضاوتی در خصوص شرکت‌ها و سازمان‌ها داشت چرا که فقط به تحلیل و تجزیه عملکرد آن ها می‌پردازیم و البته نمی‌خواهیم با شرکت دولتی آن را مقایسه کنیم اما باید گفت که این وظیفه شورا است و باید انجام بدهیم و در شهرداری نیز این اقدام خرسند است.

رئیس شورای شهر ادامه داد:  حسابرسی در روند عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار تاثیر گذار بوده و اگر آن را با دوران قبل مقایسه کنیم ضعف‌های بسیاری اصلاح شده است و اگر کاستی‌هایی وجود داشته باشد به مراجع ذی ربط اعلام می‌شود از این رو شلوغ کردن و بزرگ کردن در گزارش‌های حسابرسی با این مقوله سازگار نیست چرا که در نهایت نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی طرحی در اصلاح قانون شوراها و کاستن تعداد اعضای شورا مطرح شده بود،گفت: رئیس کمیسیون نظارت نامه‌ای را تهیه کرد و برای دبیر شورای نگهبان ارسال کردیم و مسائل مربوطه را  در این خصوص متذکر شدیم اما نکته مهم در این میان بند دوم این طرح بود که به استیضاح شهردار توسط کمیته حل اختلاف پرداخته بود.

چمران با بیان اینکه این مصوبه حذف شده است، اضافه کرد: در این طرح بیان شده بود که اگر استیضاح شهردار مطرح شود باید به کمیته حل اختلاف ارجاع داده شود و اگر کمیته حل اختلاف استیضاح را پذیرفت این کار انجام می‌گیرد و اگر استیضاح را نپذیرفت شهردار به کار خود می‌پردازد که البته این موضوع از نظر ما مغایرت قانونی داشت و بازگشت داده شد و با حضور نماینده ما در این جلسات خوشبختانه رای نیاورد که البته از خجسته رئیس کمیسیون شوراها  که همکاری خوبی در این زمینه داشتند تشکر می‌کنم.

وی در واکنش به زمان تذکر اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورا باید زمان تذکر را که سه دقیقه است حفظ کنند و نباید این موضوع از سه دقیقه تجاوز کند و بر اساس قانون پنج نفر نیز باید به تذکر بپردازند که اگر این قانون رعایت نشود میکروفن فرد تذکر دهنده قطع می‌شود.

چمران تاکید کرد: اعضا باید سر وقت تعیین شده در جلسه حضور داشته باشند تا بتوانیم راس ساعت 9:30 تذکر‌ها را پایان بدهیم و به دستور جلسه بپردازیم چرا که سی دستور جلسه در نوبت مانده و هنوز وقت رسیدگی به آن ها را پیدا نکرده‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
کارت شهروندی در اراک توزیع شود
آخرین اخبار