تصویب طرح دو فوریت کمک رسانی به مناطق سیل زده ایلام و لرستان

در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دو فوریت طرح کمک رسانی به مناطق سیل زده استان ایلام، لرستان و کوهدشت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

تصویب طرح دو فوریت کمک رسانی به مناطق سیل زده ایلام و لرستانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه علنی امروز(سه شنبه) شورای شهر تهران طرح دو فوریت کمک رسانی به مناطق سیل زده استان ایلام،لرستان و کوهدشت مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

بر اساس این طرح شهرداری تهران ملزم شد پنجاه میلیارد ریال از محل اعتبارات پیش بینی نشده به صورت استفاده از کمک‌های مردمی و تجهیزات به مردم سیل زده استان‌های ایلام و لرستان کمک کند که چند تن از اعضای شورای شهر به عنوان مخالف و موافق در مورد این طرح صحبت کردند.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با مخالفت در مورد این طرح گفت:  مردم شهر تهران از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند در نتیجه حساسیت‌هایی نسبت به شهرهای دیگر دارند اما این مسئله باعث نمی‌شود که دو فوریت طرح‌هایی این چنینی به تصویب رسیده است زیرا نمی‌دانیم از بودجه‌ای که  در ابتدای سال در اختیار شهرداری قرار گرفته است به چه میزان باقی مانده است.

وی افزوده: هیئت دولت ده میلیارد تومان کمک به مردم مناطق سیل زده اختصاص داده در این شرایط شهرداری تهران می‌خواهد پنج میلیارد تومان کمک کند که منطقی نیست که اگر این مسیر ادامه پیدا کند ما نمی‌دانیم منابع این کمک‌ها را باید از کجا تامین کنیم.

مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران با موافقت در مورد طرح کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: اخباری که از این دو محل داریم نشان می‌دهد که مردم این مناطق تمام امکانات زیر ساختی خود را از دست داده‌اند و مردم کوهدشت در شرایط بحرانی زندگی می‌کنند با توجه به این شرایط پیشنهاد می‌کنم دو فوریت این طرح به تصویب برسد.

سروری عضو شورای شهر تهران فرد دیگری بود که در مخالفت با این طرح صحبت کرد و گفت: اتفاقی که در شهرهای ایلام، لرستان و کوهدشت اتفاق افتاده حادثه ناگواری است اما باید سوال کرد که آیا شهرداری جای وزارت کشور را گرفته است و چرا باید منابع شهر تهران آن هم معادل کمک دولت برای مناطق دیگر کشور خرج شود.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند شهرداری تهران قادر به تامین بودجه خود نیست.

پیرهادی عضو شورای شهر تهران به عنوان موافقت با این طرح بیان کرد: خبرها حاکی از این است که در شهر ایلام حتی یک جرثقیل برای  برداشتن درختان و ویرانی‌ها در خیابان‌ها وجود ندارد رقم پیشنهادی برای کمک در برابر بودجه شهر تهران عدد قابل توجهی نیست در نهایت این طرح با رای گیری با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار