کامرون طرح مبارزه با داعش را رها کرده است

به دنبال مخالفت کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس، نخست وزیر این کشور از اجرای طرح مداخله نظامی در سوریه ناامید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ پس از آنکه کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس مخالفت خود را با مداخله نظامی در سوریه اعلام کرد، "دیوید کامرون،" نخست وزیر این کشور، برنامه خود برای انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را به حال خود رها کرد.  
 
کامرون برای اجرایی کردن طرح افزایش حضور نظامی انگلیس در مرزهای عراق نیاز به دست‌کم ۴۰ رای مثبت از سوی نمایندگان پارلمان دارد این در حالی است که به نظر می‌رسد نخست وزیر از جلب چنین آرایی ناامید شده است. احتمالا وی پس از مشاهده حملات هوایی روسیه در سوریه ترجیح داد به طور موقت از وارد شدن به طرح مبارزه با داعش عقب‌نشینی کند. حضور ائتلاف آمریکایی، جنگنده‌های روسیه، نیروهای ایرانی و ارتش سوریه در این کشور به قدر کافی اوضاع را پیچیده کرده است و دیگر جایی برای انگلیس باقی نمی‌ماند.
 
در گزارش کمیته سیاست خارجی انگلیس نیز عنوان شده است : ما فکر می‌کنیم نباید اقدامات نظامی انگلیس بدون یک راهبرد بین المللی منسجم برای شکست دادن داعش و پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، گسترش یابد.
درحالی که دخالت نظامی انگلیس در سوریه از سوی برخی از نخبگان نظامی مورد استقبال واقع شده است؛ اما وقوع این مساله تاثیر حاشیه‌ای بر روی اختلاف و درگیری‌های این کشور خواهد داشت.
 
 
نخست وزیر محافظه کار انگلیس در حال حاضر اکثریت ناچیزی در مجلس عوام دارد و با توجه به اینکه علاوه بر حزب کارگر و حزب ملی اسکاتلند، برخی از اعضای جناح او مخالف گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه هستند، او می‌داند قادر نیست درشرایط کنونی موافقت پارلمان را بدون حمایت مخالفان به دست آورد.
 
"جرمی کوربین،" رهبر حزب کارگر، و "نیکلا استروجن،" رهبر حزب ملی اسکاتلند، به صراحت با دخالت نظامی انگلیس در سوریه به بهانه مقابله با داعش، مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار