ساری؛

قرآن نسخه شفا بخش برای تداوم و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران

رییس قوه قضاییه ، قرآن را نسخه شفابخش برای تداوم و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آیت الله آملی لاریجانی صبح امروز در همایش بزرگ قرآنی نیروی انتظامی و در دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان مازندران در مصلای امام خمینی (ره) ساری گفت : با وجود تمام تحریم ها وسخنانی که دنیا علیه ما می زند وقدرت های سلطه گر علیه نظام فعالیت وهزینه می کنند در سایه فراگیری قرآن کریم تا کنون بی تاثیر بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود:آنچه انقلاب اسلامی ایران را تا کنون در برابر تهدیدات دشمن محفوظ می دارد قرآن است که به ما درس استقامت و صبوری می دهد و می گوید جز به خدا به کسی کرنش و تکیه نکنیم و سر تعظیم فرود نیاوریم و جز حق که از عمل به تعالیم الهی ناشی می شود و حق است چیزی نگوییم.

به گفته وی؛ مایه مباهات و فخر است که در نظام اسلامی محفلی به این کرامت و نورانیت را شاهد هستیم محفلی که به عطر شهدا معطر است و از لطف حق تعالی بر این ملت است که در صراط قرآن قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه به تکریم قرآن به عنوان کتاب هدایت و نور مطلق اشاره وبر تدبر وتلاوت قرآن تاکید کرد وگفت : بسته به ارادت به قرآن می توانیم از این هدیه الهی استفاده کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی محجور ماندن قرآن در جامعه را ، ناشی از درک نشدن جایگاه قرآن و اینکه متکلم آن حضرت حق است دانست و افزود: وقتی انس با قرآن نباشد و از این سفره گسترده الهی غفلت شود، نفوس آدمی مورد حزن قرار می گیرد که با زدودن زنگارهای غفلت می توان نور الهی را در یافت کرد.

به گفته وی تدبر در قرآن ، اخطار و هشدار الهی است و چون کلام حق است موت ندارد و زنده است و در آن هیچ باطنی راه ندارد، بنابراین حقیقتی است که در همه عوالم حضور دارد و خطاب آن به همه بشریت است و در اصوات و مکتوبات مراتب آن خلاصه نمی شود.

وی هنگام سحر را بهترین زمان قرب الهی دانست و گفت: انس با قرآن دریچه ی قلب را باز و انسان را محل نور الهی می کند.

انتهای پیام /گ

برچسب ها: قرآن ، نسخه ، شفاء ، بخش ، تدوام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.