مشهد؛

اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی

دکتر دهقان نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز به همراه فرماندار چناران و مسئولان اداری شهرستان دیروز با جمعی از مردم روستای خریج در سومین برنامه دهگردشی مسئولین حوزه روستایی چناران دیدار کرد.

به گزارش گروه استان  های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در این دیدار دکتر دهقان در سخنان خود با اشاره به گازرسانی به روستای خریج و تعداد دیگری از روستاها اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و دستور مستقیم وزیر نفت، تعدادی از روستاهای باقیمانده ای که تا بحال گازرسانی نشده است از جمله روستای خریج گازرسانی می شود.

اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی
عضوهیات رئیسه مجلس افزود: مطالعه گازرسانی این روستاها انجام شده و پیمانکار آن هم مشخص شده و ان شاءالله به زودی عملیات اجرایی گازرسانی به حدود بیست روستای چناران شروع خواهد شد.

محمد دهقان در این سخنرانی که در مسجد روستای خریج در جمع مردم این روستا و مسئولان چناران صورت گرفت با اشاره به کمبود آب در این روستا اظهار داشت: در بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی با هماهنگی هایی که در نظام صورت گرفت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی اختصاص یافت. که اخیرا با تصویب هیات وزیران دستور پرداخت 500 میلیون دلار مذکور به آبرسانی روستاها اختصاص یافته است. 

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز با توجه به جبران کمبود اعتبارات شرکت های آب و فاضلاب روستایی با تزریق این اعتبار 500 میلیون دلاری از مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان چناران خواست که در اولین فرصت نسبت به تامین آب شرب این روستا اقدام کند. که مدیر آب و فاضلاب شهرتان چناران که در این جلسه حضور داشت تعهد کرد که در سه ماه آینده نسبت به آبرسانی به این روستا اقدام شود.

 دکتر دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز جوانان روستای خریج و روستاهای اطراف به اشتغال تصریح کرد: تازمانی که در روستاها درآمد ایجاد نشود، هر مقدار که کار عمرانی صورت بگیرد بازهم کار ناقصی صورت گرفته است.

 دکتر محمد دهقان با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در منطقه رادکان و خریج گفت: بخشی از زمین های بلا استفاده این منطقه می تواند به ناحیه صنعتی روستایی اختصاص یابد.

وی افزود: در صورتی که اراضی رایگان به این امر مهم اختصاص یابد، امکان مطالعه و تصویب ناحیه صنعتی در دهستان رادکان و خریج وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.