روایت پدرانه میکائیل شهرستانی در تماشاخانه دراما

میکائیل شهرستانی در خصوص نمایش خود «پدر» و هنرجویانش گفت.

میکائیل شهرستانی کارگردان نمایش «پدر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: آدلف افسر سواره نظامی است که همزمان روی پروژه‌ای علمی کار می‌کند و در عین حال بر سر تربیت تنها فرزندش «برتا» با همسرش «لورا» اختلاف نظر دارد. از طرفی این اختلاف پس از ورود پزشک جدید به منطقه دامن زده می‌شود، چرا که «لورا» با طرح موضوع اختلال حواس  «آدلف» سعی می‌کند علاوه بر افراد خانه، دکتر را نیز همراه کند و سرانجام اتفاقی رخ می‌دهد که پیشگویی آن صورت گرفته بود.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایش اظهار داشت: علاوه براینکه برایم متنی چالش برانگیز، مهم و مطرح بود، در عین حال سال‌های بسیار دور این نمایشنامه را به عنوان بازیگر در نقش «آدلف» روی صحنه بازی کرده بودم و از کلیت آن راضی نبودم. همچنین دلم می‌خواست فرصتی پیدا کنم تا آن را به گونه‌‎ای کارگردانی کنم تا دیدگاهم را درباره متن تحقق ببخشم، که این فرصت پس از سال‌ها برایم در این زمان محقق شد.

شهرستانی با توجه به اینکه از هنرجویانی استفاده می کند که برای اولین بار برای اجرای عموم روی صحنه می‌روند، عنوان کرد: این روند را سالهاست که دنبال می‌کنم و تا به امروز هم ادامه داشته است. در واقع از میان هر دوره و هر گروه به تعدادی هنرجو با استعداد برخورد می‌کنم و در فرصت مناسب بستری فراهم می‌سازم تا اجرای عموم داشته باشند و امیدوارم در فرصتی با مجموعه آنها کارهای به واقع حرفه‌ای و در خور را اجرا نمایم.

کارگردان نمایش «دایی وانیا» در خصوص ریسک این موضوع مطرح کرد: انتخاب هر شخصی می‌تواند ریسک محسوب شود، از نظر من بازیگر باید انعطاف لازم را داشته باشد تا بتواند دیدگاه کارگردان را با صبوری و مسئولیت پذیری‌اش به اجرا درآورد. این شخص می‌تواند در اولویت باشد و بازیگران این نمایش موفق هستند چرا که به طور آکادمیک پرورش یافته‌اند.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم آنها به طور کامل برای اولین بار روی صحنه حاضر می‌شوند و تجربه و دانشی را که صحنه به آنها می‌دهد هیچ کلاس و دانشکده و درس نظری به آدمی نخواهد داد.

شهرستانی در خصوص نمایش بعدی خود گفت: «ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی» اثر برتولت برشت نام نمایش بعدی خواهد بود که در مرحله طراحی قرار دارد. موسیقی و تصنیف‌های نمایش ساخته شده و امیدوارم برای نخستین ماه زمستان آماده شود. البته طراحی صحنه آن هزینه بر است که اگر اسپانسری پیدا نکنم اجرای اثر از لحاظ مالی برایم سخت خواهد بود.

گفتنی است؛ نمایش «پدر» به کارگردانی میکائیل شهرستانی در تماشاخانه دراما از 5 الی 30 آبان ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می توان به بازیگران: حامد فعال، مهدی محمدی، حامد کاظمی، حسام مختاری، احسان رحمتی، عاطفه عبدالهی، سیمین شاکری، باران شادی پور، شیرین امینی، درسا شهرستانی، ناهید فرهمند، سروین سیف اشاره کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار