جاش ارنست: احتمال دارد حادثه سقوط هواپیمای روسی به دلایل تروریستی باشد

سخنگوی کاخ سفید احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای روسی را در مصر منتفی ندانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانسی خبری در پاسخ خبرنگاری در مورد سانحه سقوط هواپیمای مسافری روسیه در مصر، احتمال اقدام تروریستی در سقوط این هواپیما را مردود ندانست.

ارنست گفت: دولت آمریکا به مقامات روسیه و مصر اعلام کرده آماده است در تحقیقات در مورد سانحه سقوط هواپیمای مسافری روسیه در مصر با دو طرف همکاری کند.

 وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اظهارات و موضع گیری های پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مورد زندان گوانتانامو با مواضع دولت به شدت مغایرت دارد و برخلاف امنیت ملی آمریکاست.

برخلاف کاخ سفید، رایان معتقد است گوانتانامو نباید تعطیل شود. جاش ارنست گفت: عده ای تروریست در حال سپری دوران حبس خود در آمریکا هستند که از جمله آن افرادی مانند زکریا موسوی یکی از طراحان اصلی حملات یازدهم سپتامبر است.

وی در دادگاه آمریکا محاکمه، محکوم و اکنون در زندانی در آمریکا در حبس بسر می برد. افرادی دیگر نظیر رمزی یوسف ، سارنایوف و ریچارد رید نیز در حبس بسر می برند. احمد گولانی فردی است که به خاطر دخالت در بمب گذاری در سفارت های آمریکا درکنیا و تانزانیا محکوم شد. اگر به خاطر داشته باشید احمد گولانی برای مدتی در زندان گوانتانامو زندانی شد و سپس به آمریکا منتقل و در دادگاهی در آمریکا محاکمه و به اتهام جنایتش به حبس ابد محکوم شد که اکنون در زندانی در داخل خاک آمریکا بسر می برد.

بنابر این این که زندان گوانتانامو نمی تواند بسته شود برخلاف شواهدی است که وجود دارند. بنابراین به نفع امنیت ملی ما نیست که این زندان باز باقی بماند و بسیاری از جمهوریخواهان نیز به این مسئله اذعان دارند. به لحاظ مالی نیز درست نیست که مبلغ زیادی برای زندانیان در گوانتانامو هزینه شود.این حرف ها که این مسئله خطراتی را پیش روی مردم آمریکا قرار می دهد،درست نیست.

حقیقت این است تروریست های محکوم شده بسیاری مانند الان هستند که دوران حبس خود را در آمریکا سپری کردند و این مسئله امنیت مردم آمریکا را به خطر نیانداخته است. آنچه که امنیت مردم آمریکا را به گفته خود جمهوریخواهان به تاخیر انداخته است،ادامه فعالیت در زندان گوانتانامو است.

وی گفت: به نظر من سناتور رابرت موضع دوگانه اتخاذ کرده است. وی سیاست را بر امنیت ملی آمریکا ترجیح داده است. وی در حال جلوگیری از وزیر دفاع در ایفای مسئولیتش است و این مقداری مایوس کننده است. من فکر می کنم براساس آخرین شواهدی که در اختیار داریم جمهوریخواهان می خواهند اولویت های سیاسی خود را بر منافع امنیت ملی امریکا ترجیح دهند.

جاش ارنست یادآور شد: اکنون به نفع امنیت ملی روسیه و مصر است تا درباره آنچه که در این حادثه روی داد، تحقیق کنند. ما امیدواریم آنها با در نظر گرفتن این اولویت تحقیقات خود را شروع کنند. حقیقت این است که این تحقیقات قرار است فقط طی چهار یا پنج روز انجام شود. مقامات آمریکا با مقامات هم روسیه و هم مصر درباره این تحقیقات تماس برقرار کرده اند. ما پیشنهاد کمک دادیم و آماده هستیم برای انجام این تحقیقات کمک کنیم.

سخنگوی کاخ سفید درباره سابقه سرنگونی هواپیماهای مسافربری به دست روسیه گفت: سابقه روس ها در این زمینه خوب نیست.
جاش ارنست گفت: آمریکا و همکاران انگلیسی ما مبادله بسیار موثر اطلاعاتی انجام می دهند. متحدان نزدیک ما ارتباطات منظم درباره آنچه که آنها یافتند و آنچه ما یافته ایم، برقرار می کنند. اوضاع متفاوت امنیتی که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با آن روبرو است این است که دولت انگلیس می گوید به خاطر تعداد پروازهای مستقیم بین شرم الشیخ و انگلیس این اقدامات را برمی دارد.شهروندان قابل توجه انگلیسی در این بخش از جهان هستند.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: ما در حال بررسی گام هایی هستیم. دولت آمریکا توصیه هایی در یک سال گذشته کرده است و به شهروندان آمریکایی درباره خطر سفر به این بخش از جهان هشدار داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار