ارنست: حملات روسیه به تقویت نظام اسد منجر می شود

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد فعالیت های روسیه در سوریه فقط برای تقویت نظام اسد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: فعالیت های سیاسی و نظامی روسیه در سوریه فقط برای تقویت نظام بشار اسد است.

وی افزود: نقش مهمی که آمریکا و شرکای ائتلاف دارند حملات هوایی قبل از حملات زمینی پیشمرگ ها در سنجار است.

ارنست درباره فعالیت های داعش در سوریه گفت:ریشه مشکل(داعش) شسکت سیاسی رژیم اسد در رهبری این کشور است.

آمریکا برای آوردن همه طرف های مربوطه به میز مذاکرات جهت گفتگو درباره نوع گذار سیاسی لازم در سوریه زمان و انرژی زیادی را صرف کرده است تا دست کم خشونت در این کشور کاهش یابد و گشایشی ایجاد شودو سوری های بیشتری به کشور بازگردند اما همانطور که سوزان رایس گفته است این مسئله به این زودی مثلا تا فردا حل نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یادآور شد: نگرانی که درباره فعالیت های روسیه بیان می شود به خاطر این است که فعالیت های آنها متناقض با راهبردی است که بیان می دارند. پوتین می گوید درباره داعش نگران است و اقدامات نظامی این کشور بر روی داعش متمرکز است اما حقیقت این است که نتیجه فعالیت های نظامی و سیاسی فقط برای تقویت رژیم اسد است که فقط موجب تاخیر در گذار سیاسی می شود.

وی مدعی شد: این در حالی است که خود پوتین نیز می گوید گذار سیاسی لازم است. بنابراین ناکامی پوتین در حل این تناقض در اندیشه، وی را منزوی کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار