ارنست: منتظر شنیدن ایده مخالفان، در مورد داعش هستیم

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به انتقادها به سیاست اوباما در قبال داعش گفت: اگر سناتورها فکر می کنند که ایده جدیدی دارند، منتظر تماس تلفنی آنها هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید انتقاد برخی سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی را از راهبرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در خصوص گروهک تکفیری صهیونیستی داعش وارد ندانست.

سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتقاد شدید دو نفر از سناتورهای این کشور از اوباما در خصوص داعش گفت هر دوی این سناتورها می دانند که مشکل داعش چقدر پیچیده و چالش برانگیز است.

وی افزود نکته بعدی که هردوی این سناتورها از آن مطلع هستند این است که چقدر اوباما به چالش و بحران داعش اولویت داده است. بعلاوه طی چهارسالی که از فعالیت داعش در سوریه می گذرد ما همواره از توصیه های این سناتورها استفاده کرده ایم و اگر آنها فکر می کنند که نظرات سیاسی جدیدی در این خصوص دارند ما منتظر شنیدن صدای زنگ تلفن آنها هستیم.

جاش ارنست از پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا منابع مالی که آمریکا بدین منظور اختصاص داده ، کافی است؟ طفره رفت و گفت موفقیت عملیات ضد داعش به مشارکت 35 عضو این ائتلاف بستگی دارد و اینکه چقدر آنها دریابند که منافع امنیت ملی آنها در معرض خطر قرار دارد. در گفتگوهایی که اخیرا با شرکای خود در اروپا داشته ایم به این موضوع پرداخته شده است که چطور آنها می توانند کمک مالی بیشتری به ائتلاف اختصاص بدهند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار