گزارش هفته‌نامه ویک: تجاوز عربستان به یمن، لکه ننگی بر دامن آمریکا

حمایت‌های آمریکا از عربستان در کشتار مردم یمن، خط بطلانی بر ادعاهای انسان‌دوستانه این کشور در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هفته‌نامه ویک در گزارشی نوشت: در هر بخشی از خاورمیانه که جنگ و خونریزی در جریان است، ردپای آمریکا دیده می‌شود. واشینگتن بار دیگر خود را درگیر جنگی بی‌مورد در این منطقه بحران‌زده کرده است. آمریکا، عربستان را در جنگ یمن به لحاظ لجستیکی و اطلاعاتی حمایت می‌کند. جنگنده‌های این کشور همچنین در تعدادی از حملات هوایی عربستان مشارکت داشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان در حال نابود کردن یمن و تشدید بحران مهاجرت در خاورمیانه است. گرچه به ظاهر عربستان این جنگ را با مشارکت کشورهای عرب هم‌پیمان در خاورمیانه به پیش می‌برد، مغز متفکر آن آمریکا است. 

بحران انسانی در یمن حتی اعتراض هم‌پیمانان دیگر آمریکا مانند استرالیا را نیز به همراه داشته است. استرالیا اواسط فروردین خواستار پایان جنگ یمن و کشتار مردم آن شد.

بنابر گزارش مذکور، بی‌توجهی آمریکا به اخطارهای جامعه بین‌الملل، پیامدهای ناگواری را برای این کشور، مانند از دست دادن اعتبار در پی خواهد داشت. جنگ یمن ادعاها و ژست‌های انسان‌دوستانه واشینگتن را در مقابله با تروریسم زیر سؤال می‌برد. در نهایت تمام افرادی که بر اثر این تجاوزات آسیب دیده‌اند، آمریکا را به عنوان یک قدرت جهانی و به دلیل دخالت بی‌دعوتش مسئول خواهند دانست.

در پایان این گزارش آمده است: زمان آن رسیده است که دولت اوباما دست از حمایت کوکورانه خود از هم‌پیمان عربش بردارد و به کشتار مردم یمن پایان دهد. آمریکا نباید یمن را نیز به لیست اشتباهاتش در خاورمیانه بیافزاید.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
هفته نامه ویک خیلی عقبه!
دولت آمریکا خودش یک لگه ننگ محسوب میشه بر تاریخ بشریت
آخرین اخبار