اسپانیا، گذرگاه سابق و هدف کنونی داعش

آمریکا با ایجاد پایگاهی استراتژیک علیه داعش در اسپانیا، عناصر این گروه تروریستی را به انجام عملیات در خاک این کشور ترغیب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «دیلی بیست،» داعش برای انجام عملیات تروریستی در اسپانیا و کشاندن جنگ به داخل خاک این کشور، دلیل تازه‌ای یافته‌ است. اسپانیا به تازگی با درخواست آمریکا برای ایجاد پایگاه استراتژیک در شهر «سویل» این کشور به منظور ممانعت از انجام فعالیت‌های گروه تروریستی داعش موافقت کرده است. 

این پایگاه در حال تبدیل شدن به مرکزی مهم و استراتژیک برای انجام عملیات ضد داعش در حوزه مدیترانه است. این مسئله اسپانیا را که زمانی محل گذر گروه تروریستی داعش از آفریقا و اروپا به خاورمیانه محسوب می‌شد، به هدف حملات آن تبدیل کرده است.

کشف اردوگاه‌های آموزشی داعش در مرز مراکش و اسپانیا نشان ‌می‌دهد این گروه تروریستی تا چه اندازه به کشورهای اروپایی نزدیک شده است. تاکنون مراکش‌های بسیاری از مرز مذکور برای سفر به سوریه و عراق و پیوستن به گروه تروریستی داعش گذشته‌اند.

هفته گذشته سه نفر در مادرید به اتهام طراحی عملیات تروریستی بازداشت شدند.  مقامات اسپانیا همچنین از کشف شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی بسیاری در ماه‌های اخیر خبر داده‌اند که در زمینه شست و شوی مغزی و اعزام عناصر جدید به کشورهای سوریه و عراق فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار