لزوم تلاش بیشتر ایران برای اجرای نظریه اقتصاد مقاومتی

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: اکنون که ایران و شش قدرت جهانی در زمینه هسته‌ای به توافق رسیده‌اند، ضروری است که تهران تلاش بیشتری برای اجرای نظریه «اقتصاد مقاومتی» از خود نشان دهد.

لزوم تلاش بیشتر ایران برای اجرای نظریه اقتصاد مقاومتی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه لبنانی الاخبار درمقاله ای  به قلم "حسین شعیتو" نوشت: اهمیت نظریه " اقتصاد مقاومتی" که اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آن را ارائه کرده اند در زمان حال بیش از پیش آشکار می شود. 

در ادامه این مقاله آمده است: نظریه مقاومت که ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با تحریم های اقتصادی در پیش گرفت، القاگر نظریه اقتصاد مقاومتی است. 

تصویری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از اقتصاد مقاومتی ترسیم می کنند، اقتصادی انعطاف پذیر است که می تواند کشور ایران را در برابر ضربه های خارجی مصون کرده و تاثیرات احتمالی بر آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. 

اتخاذ تدابیری برای افزایش تولیدات و صادرات کالاهای دانش بنیان یکی از ماموریت های مهم در این زمینه است.  تقویت تولیدات داخلی برخی کالاهای اساسی، بازاریابی هرچه بیشتر در کشورهای همسایه، افزایش خصوصی سازی، توسعه صادرات برق، گاز و محصولات پتروشیمی و تولیدات نفتی به جای فروش نفت خام، جزو مواردی است که باید مد نظر قرار گیرند. 

از دیدگاه ایران، تمام این تدابیر می تواند الگویی مناسب از نظام اقتصاد اسلامی ارائه دهد و کشور را قادر به رویارویی با دشمنانی سازد که دست از تلاش برای به زانو درآوردن ملت ایران برنمی دارند. 

با این همه، هدف اقتصاد مقاومتی، تحقق اقتصادی مبتنی بر علم ، فناوری و عدالت محور و ارائه الگویی مهم از اقتصاد اسلامی با استفاده از ثروت های فکری و نبوغ موجود در داخل ایران است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار