اسنودن: از انتخاب هایم راضی هستم

کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از افشاگری های گسترده خود پشیمان نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت "راشا تودی"، بیش از دو سال از افشاگری های گسترده "ادوارد اسنودن" – کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا -- می گذرد. با این وجود، وی از گفته های خود پشیمان نیست. 

یک روزنامه سوئدی در همین خصوص مصاحبه ای را با ادوارد اسنودن منتشر کرد. ادوارد اسنودن در ابتدای مصاحبه اظهار داشت: " در خصوص هر موضوعی سخن بگویم، کارشناسان آمریکایی آن را به باد انتقاد خواهند گرفت. با این وجود، از افشاگری های گسترده ام درباره سیاست های دولت آمریکا پشیمان نیستم."

اسنودن در خصوص برنامه شکنجه سیا، دولت را متهم کرد به جای اصلاح خطاها و اشتباهاتی که در طرح شکنجه وجود داشت، گزارش های مربوطه را پنهان کرد تا با سرزنش افکار عمومی مواجه نشود.

ادوارد اسنودن درباره آمار قربانیان پهپادهای آمریکایی نیز گفت: "آمریکا مظنونان حملات تروریستی را با پهپادها هدف قرار نمی دهد، بلکه با مکالمات تلفنی می کوشد آنها را شناسایی کند. شنود مکالمات تلفنی مشکوک، کار شناسایی تروریست ها را سخت می کند. چرا که مقامات آمریکایی به این موضوع توجهی ندارند که چه کسی در حال صحبت کردن است؛ مادر تروریست و یا مظنونِ حملات تروریستی. از این رو شاهد آنیم که پهپادهای آمریکایی هدف های اشتباهی را بمباران می کنند." طبق آمار منتشر شده، از هر ده قربانی پهپادهای آمریکایی، 9 نفر به اشتباه کشته می شوند.

اسنودن بر این باور است که طرح حمله پهپادهای آمریکایی، به شکل گیری گروه های تروریستی کمک کرده است. وی اظهار داشت: "شکل گیری گروه های تروریستی، نتیجه سیاست های غلط دولت آمریکاست."

کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با انتقاد از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی، از حقوق انسانی افراد حمایت کرد و اقدام این سازمان را غیر اخلاقی دانست. اسنودن در سال 2013 (1392) با افشاگری های گسترده از طرح جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، به چهره ای بین المللی تبدیل شد. وی در حال حاضر در روسیه تبعید است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار