ایلام؛

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین استان ایلام و دیالی عراق

تفاهم نامه همکاری های مشترک بین استان ایلام و استان دیالی عراق در هشت بند امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛استاندار ایلام در دیدار با استاندار دیالی عراق وجود اشتراکات تاریخی، قومی، مذهبی و پیشینه مراودات مرزی دو طرف را زمینه توسعه همکاری ها دانست.

محمدرضا مروارید اعلام کرد: هر دو استان دارای پتانسیل های ویژه ای برای توسعه روابط هستند که می توان از این ویژگی ها بهترین بهره ها را برای توسعه پایدار این مناطق برد.

وی بااشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان به توسعه همکاری های دو طرف تاکید کرد و افزود: موقعیت استان ایلام به گونه ای است که پل ارتباطی بین شمال، جنوب و مرکز عراق با استان های ایران است که بهره گیری از این قابلیت می تواند افق تازه ای را به روی استان های همجوار در عراق باز کند.

مروارید اضافه کرد: راه اندازی بازارچه موقت (کوله بری) در هلاله شمالی می تواند به ایجاد امنیت پایدار در منطقه، ارتقای معیشت مرزنشینان، جلوگیری از تخلیه جمعیت دو طرف مرز، افزایش درآمد و رفاه ساکنان مناطق مرزی دو استان منجر شده و زمینه توسعه صادرات و واردات میان دو کشور را فراهم کند.

تسریع در راه اندازی بازارچه موقت و اخذ مجوزهای لازم، فراهم نمودن بسترهای لازم جهت برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان ایلام در استان دیالی با حضور پیمانکاران، شرکت ها و مجریان واحدهای تولیدی، فراهم نمودن زمینه حضور فعال پیمانکاران، تجار و سرمایه گذاران استان ایلام، گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و تبادل اساتید و فراهم نمودن زمینه جذب دانشجویان عراقی در ایلام و تاکید بر تاسیس نمایندگی اتاق بازرگانی ایلام و دیالی در دو استان از موارد مورد بحث در دیدار دو استاندار ایلام و دیالی بود.
 
 
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.