ایلام؛

تدابیر لازم برای پذیرایی از سه میلیون زائر اربعین در مهران صورت گرفته است

استاندار ایلام گفت:تمهیدها و تدابیر لازم برای پذیرایی از سه میلیون زائر در ایام اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محمدرضا مروارید اعلام کرد: با پایان یافتن ایام اربعین سال گذشته نشست های متعددی برای بررسی مشکلات و نارسایی های خدمات دهی به زوار در استان ایلام به موازات کشور انجام و تصمیم های بسیار مهمی برای برطرف کردن معضلات گرفته شد.

مروارید اضافه کرد: ازدحام جمعیت در محل پایانه مرزی بویژه در روزهای آخر منتهی به اربعین بدلیل تعداد کم گیت های ورود و خروج از مشکلات سال گذشته بود که امسال با تدابیر اندیشیده شده تعداد گیت ها از 18 به 96 عدد افزایش یافته است.

وی یکی دیگر از مشکلات تردد زوار اربعین در مرز بین المللی مهران را حضور خودروهای شخصی زائران در شهر مهران عنوان کرد و افزود: بیش از 50 هزار خودرو در این شهر پارک شدکه منجر به بروز ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مرز گردید ولی امسال پارکینگ هایی در نقاط مختلف شهر به وسعت 100 هکتار در نظر گرفته شده که تاکنون زیرساخت های 60 هکتار آن آماده است.

استاندار ایلام از برنامه ریزی برای جابجایی زوار به پایانه مرزی مهران خبر داد وگفت: میدان بزرگی در پایانه مرزی احداث شده که اتوبوس های زائران سایر مناطق کشور در این مکان مستقر می شوند ضمن اینکه 700 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زوار از پایانه اتوبوس ها به مرز بین المللی در نظر گرفته شده است.

مروارید 10 برابر شدن ظرفیت سرویس های بهداشتی در شهر مهران، چهار بانده کردن و تامین روشنایی 11 کیلومتر از شهر مهران تا پایانه مرزی، احداث اردوگاه 15 هزار نفری توسط سپاه پاسداران و استفاده از امکانات هلال احمر و منطقه ویژه اقتصادی، بکارگیری سالن های ورزشی و مدارس شهر مهران برای پذیرایی و اسکان زوار را از دیگر برنامه های استان به منظور رسیدگی به زائران برشمرد و اظهار کرد: شهرستان مهران در ایام اربعین آمادگی اسکان 150 هزار نفر را دارد.

وی تامین بهداشت و سلامت زائران را از دیگر دغدغه های اعضای ستاد اربعین دانست و افزود: هماهنگی ها لازم با وزارت بهداشت برای افزایش خدمات در مرز مهران صورت گرفته ضمن اینکه استان مرکزی یک بیمارستان صحرایی را در مرز ایجاد خواهد کرد و شهرداری تهران نیز نسبت به فراهم کردن گروه های درمانی و بهداشتی قول های مساعدی داده است.

استاندار ایلام ساماندهی کمیته های مردمی و جانمایی موکب ها در مناطق مختلف منتهی به مرز را از دیگر برنامه ها به منظور رفاه حال زائران اربعین برشمرد و تاکید کرد: بدون شک مهمترین نقش را در خدمات رسانی به زائران مردم دارند که همواره یاری گر مسئولان در این آیین های مذهبی و ملی بوده اند.
 
 
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.