سنندج؛

کسب رتبه اول کشوری طرح توانمندسازی روستاییان توسط استان کردستان

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: استان کردستان در طرح توانمندسازی روستاییان موفق به کسب رتبه یک کشوری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، سید جمیل احمدی، در هشتمین نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج، گفت: 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و 110 آموزشگاه آزاد در استان کردستان در راستای ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای فعال هستند.

وی افزود: در این مراکز و آموزشگاه‌ها سالانه 5 میلیون نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان بیان کرد: در دولت تدبیر و امید طرح‌هایی در حوزه فنی و حرفه ای استان مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به طرح توانمندسازی روستاییان اشاره کرد که استان کردستان در این زمینه رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: به این منظور در دانشگاه‌های استان، مهارت‌های مختلف متناسب با رشته تحصیلی، به منظور فراگیری مهارت در کنار تحصیلات آکادمیک به دانشجویان ارائه می‌شود.

احمدی ادامه داد: همچنین انعقاد تفاهم نامه با پلی تکنیک سلیمانیه به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به داوطلبان اقلیم کردستان عراق صورت گرفت که اولین دوره آن با موفقیت برگزار شده و ارائه آموزش به دومین گروه نیز در آذر ماه صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی ممیزی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی را از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای کردستان در دولت یازدهم عنوان کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک، اخذ مجوز برگزاری آزمون‌های بین المللی فنی و حرفه‌ای در کردستان و تبدیل وضعیت مربیان حق التدریسی از دیگر اقدامات موثر صورت گرفته در این استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.