سنندج؛

راه اندازی شبکه‌های دیجیتال در روستاهای شهرستان دیواندره

مدیر کل صداو سیمای مرکز کردستان از راه اندازی ایستگاه فرستنده 20شبکه دیجیتال در شهرستان دیواندره در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ابولقاسم امان الهی به همراه فاتحی فرماندار دیواندره از ایستگاه تلویزیونی و مخابراتی فتاح آباد و پروژه ایستگاه فرستنده شبکه‌های دیجیتال در بخش کرفتو بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید افزود: دشمن با تقویت شبکه‌های ماهواره ای به فرهنگ ما هجوم کرده و برای مقابله با این تهاجم فرهنگی باید جایگزین های برای شبکه های ماهواره ای داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان بیان کرد: جهت تقویت شبکه های صدا و سیما دکل ایستگاه فتاح آباد را در شهرستان دیواندره نصب کرده‌ایم و تمام تجهیزات آن آماده است که با همکاری فرماندار دیواندره در آینده‌ای نزدیک این ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به قدرت پوشش ایستگاه فتاح آباد افزود: با راه‌اندازی این ایستگاه بیش از 100 روستای شهرستان‌های دیواندره، سقز ، بیجار و تکاب تحت پوشش شبکه‌های صدا وسیما قرار می‌گیرند.

امان الهی ادامه داد: مردم این روستاها می توانند 20 شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله شبکه مرکز کردستان را با کیفیت بالا دریافت کنند و تمام سنین از برنامه های متنوع این شبکه ها بهره ببرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان درپایان گفت: با توجه به دور بودن شبکه برق از دکل و صعب العبور بودن مسیر، برق‌رسانی با تاخیر روبرو بوده که با همکاری فرمانداری و اداره برق دیواندره این مهم هم به زودی به نتیجه می رسد.

دکل مخابراتی و تلویزیونی ایستگاه فتاح آباد در روستای فتاح آباد و بر روی قله ای به نام «حاجی سید»قرار گرفته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.