سنندج؛

برگزاری هشتمین کنگره شعر عاشورایی درشهرستان قروه

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه گفت: در بخش ویژه هشتمین کنگره عاشورایی در سه بخش شهدای کردستان، 175 شهید غواص دفاع مقدس و عروج زائران منا به سه زبان فارسی، کردی و ترکی برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،محمد آزادی گفت: کنگره شعر عاشورایی در دو بخش شعر عاشورایی و بخش ویژه برگزار می شود که بخش شعر عاشورایی در دو بخش، شعر عاشورایی رده جوانان زیر 30 سال و شعر عاشورایی رده بزرگسالان بالاتر از 30 سال است.

وی افزود: بخش ویژه نیز شامل دو بخش شعر و مقاله است که بخش مقاله نویسی با محورهای شناخت هر چه بیشتر جریانات، فرق، مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه(ع) در موضوعات انقلاب اسلامی ایران و نهضت عاشورا، نهضت عاشورا و بیداری اسلامی است.

وی استفاده از نظر تطبیقی شهید مطهری، دکتر شهیدی و دکتر شریعتی درباره امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، فضائل امام حسین(ع) در نزد چهار مذاهب اهل تسنن و صحاح سته، امام شافعی و نهضت عاشورا و عاشورا هراسی از دیدگاه گروه های انحرافی را از دیگر موضوعات بخش های مقاله بیان کرد.
وی افزود: آسیب شناسی حوزه مداحی در عزاداری امام حسین(ع) ، پدیدار شناسی واقعه عاشورا و ضرورت توجه جامعه بشری عصر حاضر به مکارم اخلاقی
اجتماعی پیامبر اکرم(ص) دیگر موضوعات بخش مقاله نویسی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه ادامه داد: هدف برگزاری کنگره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشر معارف والای حماسه حسینی با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری در رابطه بانقش چشم گیر شعر در راستای گسترش معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود.

آزادی، مهلت ارسال آثار را اول آذر سال جاری دانست و افزود: این کنگره در دهه سوم ماه صفر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.