ساری؛

تدوین برنامه عملیاتی برای توسعه صادرات از مازندران

باید برنامه عملیاتی برای توسعه صادرات و برندهای مناسب کالایی از مازندران تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، خواستار تدوین برنامه عملیاتی برای توسعه صادرات و استفاده از برندهای مناسب کالایی برای صادرات شد.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به تولید بالای مرکبات در استان، برنامه‌ ریزی برای توسعه صادرات آن را ضروری برشمرد و گفت: باید بانکهای توسعه صادرات و ملی برای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان اعلام آمادگی داشته باشند.

استاندار مازندران، صادرات به موقع به کشورهای هدف را از جمله اولویت‌ها برشمرد و افزود: باغداران مازندران باید برای صادرات محصولات به کشورهای هدف برنامه ‌ریزی داشته باشند تا از این فضا برای توسعه صادرات مرکبات بهره ‌گیریم.

فلاح جلودار با اشاره به هماهنگی صورت گرفته برای توسعه صادرات مرکبات یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی و تشکل‌ها باید با بهره‌گیری از مزیت‌های صادرات برای جهش میزان صادرات گام بردارند.

وی، رونق اقتصادی و تولیدی را مستلزم توسعه صادرات دانست و گفت: در حال حاضر فضا برای رونق اقتصادی و تولیدی و احیای صادرات در کشور مهیاست و باید از این فرصت بهره گرفت.

در این جلسه مقرر شد برای برپایی نمایشگاه دائمی محصولات ساختمانی در بندرآکتائو قزاقستان با شرکت سورتینگ بندر امیرآباد برنامه‌ ریزی شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.