ساری ؛

راه اندازی شبکه شمیم درمازندران

شبکه مالکیت یکپارچه ملک شمیم در مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت، راه اندازی شبکه جامع تحدید حدود مالکیت‌ها یا به عبارت دیگر شبکه مالکیت یکپارچه ملک که به اختصار شمیم نامیده می‌شود از اهداف مهم سازمان ثبت اسناد و املاک جهت تثبیت صحیح‌تر املاک در سراسر کشور می‌باشد و این شبکه جهت تثبیت املاک با استفاده از روش RT K در نقشه برداری و تعیین موقعیت‌های دقیق در شرایط مناسب که دقت آن به ۵/۲ تا ۵ سانتی‌متر می‌رسد کاربرد دارد. 


محمد حسن بهادر افزود: در حال حاضر ایستگاه ثبت کلاردشت با نصب آنتن و دستگاه گیرنده دائم تعیین موقعیت ماهواره‌ای، علاوه بر استفاده ماهواره‌ای این منطقه جهت پوشش ماهواره‌ای استانهای تهران و البرز راه اندازی شده است. 

وی تصریح کرد: از مزیت‌های مهم استفاده از شبکه شمیم با استفاده از روش RT K نسبت به شبکه ماهواره‌ای دیگر این است که اکثر تثبیت جانمایی‌های املاک با دقت بالا صورت می‌پذیرد که این امر باعث جامع‌تر شدن و دقت بیشتر بانک جامع املاک و کاداستر می‌شود. 

این مسئول جلوگیری از تداخل املاک و استقرار صحیح پلاک در موقعیت جهانی را از دیگرویژگیهای مهم این شبکه بیان و خاطر نشان کرد، این امر مانع از تجاوز و تعارض املاک خواهد شد و استفاده از این شبکه در جهت تثبیت املاک بعنوان یکی از ارکان مهم پدافند غیر عامل محسوب خواهد شد که در مواقع بحرانی نظیر سیل – زلزله – جنگ با از بین رفتن حد و فاصل املاک مجدداً می‌توان آن را احیاء و از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد و با استفاده از این روش می‌توان به اطلاعات و داده‌ها اطمینان بیشتری نمود. گفتنی است در آینده نزدیک نیز ۱۷ ایستگاه ثابت دیگر در استان مازندران برای تعیین موقعیت ماهواره‌ای راه اندازی می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شبکه ، مازندران ، ملک ، روش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.