ادامه داستان پرفراز و نشیب رابطه اوباما و نتانیاهو

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پس از حدود یک سال، به امید پشت سر گذاشتن سوء تفاهم ها دیدار می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: داستان رابطه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدت هاست که پس از حصول توافق هسته ای ایران، با سوء تفاهم ها و فراز و نشیب هایی روبرو بوده است.
 
در این گزارش آمده است: دیدار امروز بنیامین نتانیاهو با باراک اوباما در کاخ سفید، نخستین ملاقات آنها پس از حدود یک سال محسوب می شود. هر دوی آنها تصمیم دارند گذشته را نادیده بگیرند و در خصوص راه های افزایش امنیت گفتگو کنند. "اوباما" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانع پیشرفت و بهبود رابطه با ایران می داند. این در حالی است که "نتانیاهو" رئیس جمهور آمریکا را در برخورد با ایران، بی تجربه قلمداد می کند.

"مارتین ایندیک،" فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه در این خصوص گفت: نتانیاهو و اوباما عقاید مختلفی دارند و هر کدام فکر می کنند دیگری این عقاید را زیر پا گذاشته است.

به نوشته نیویورک تایمز، اختلافات موجود میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در تاریخ روابط این دو کشور، هم اکنون وارد بدترین مرحله شده است. نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای ایران، احساس می کند از جانب اوباما مورد بی حرمتی قرار گرفته است. اوباما نیز از شناخته شدن به عنوان یک مخالف رژیم صهیونیستی هراس دارد. 

نیویورک تایمز همچنین نوشت روز امضای توافق هسته ای، برای باراک اوباما، روز جشن و پایکوبی بود. زیرا وی مهم ترین توافق دوران ریاست جمهوری اش را امضا کرده بود.

قرار است بنیامین نتانیاهو امروز با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار کند. دیدار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونستی در حالی صورت می گیرد که پس از حصول توافق هسته ای ایران، تنش ها میان کاخ سفید و تل آویو رو به افزایش گذاشته است.

رژیم صهیونیستی از مخالفان اصلی توافق هسته ای ایران است. مقامات این رژیم مدعی شده اند با لغو تحریم های اقتصادیِ ایران، این کشور از منابع مالی جدیدی بهره مند خواهد شد که از آن برای حمایت مالی از دشمنان این رژیم و ایجاد بی ثباتی در منطقه استفاده خواهد کرد.   این درحالیست که با حمایت سرسختانه دولت اوباما از توافق هسته ای ایران، انتظار نمی رود حتی با وجود انتقادهای احتمالی نتانیاهو، رئیس جمهور آمریکا از مواضع خود در قبال این توافق کوتاه آید.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار