پایگاه خبری صهیونیستی: آیپک تاوان سنگین مخالفت با برجام را می‌پردازد

تایمز آو اسرائیل نوشت: کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل، بدلیل مخالفت با توافق هسته‌ای، مورد غضب دموکرات‌های آمریکا قرار گرفته است.

پایگاه خبری صهیونیستی: آیپک تاوان سنگین مخالفت با برجام را می‌پردازد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری تایمز آو اسرائیل در گزارشی اذعان کرد مخالفت «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل،» موسوم به آیپک، با «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) برای این لابی قدرتمند صهیونیستی گران تمام شده است. تایمز آو اسرائیل با طرح ادعاهایی بی‌اساس، می‌نویسد: «این مؤسسه حامی صهیونیست‌ها تاکنون نقش حیاتی در بقا و توسعه ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته است. اگرچه، آیپک در رسیدن به اهداف خود درخصوص توافق هسته‌ای ایران - مهم‌ترین موضوعی که نقشی تعیین‌کننده در آینده اسرائیل دارد- شکست خورد. چرا آیپک نتوانست از انعقاد این توافق "فاجعه‌بار" که اسرائیل را با خطر نسل‌کشی دیگری مواجه می‌کند، جلوگیری کند؟»

آیپک بدلیل مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، از چندین جهت به‌شدت مورد انتقاد بوده است. گروه‌های ضدصهیونیست در آمریکا شکست هسته‌ای این کمیته، را پیروزی خود تلقی می‌کنند. از سوی دیگر، این کمیته بدلیل به چالش کشیدن «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، درخصوص برجام، مورد غضب بسیاری از حامیان خود -بویژه دموکرات‌ها- قرار گرفته است. دموکرات‌های آمریکا معتقدند حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، دستاوردی بزرگ و نقطه عطفی در سیاست خارجی دولت اوباما بوده است.

نگارنده در ادامه می‌نویسد: «من معتقدم آیپک نمی‌توانست درباره توافق هسته‌ای بی‌تفاوت باشد، بویژه زمانی که کابینه [رژیم صهیونیستی] و حزب مخالف، بر سر این موضوع که برنامه‌ هسته‌ای ایران، تهدیدی برای موجودیت [این رژیم] است، توافق داشتند. بسیاری از حامیان آیپک بدلیل اینکه این کمیته نتوانست در این خصوص مؤثرتر عمل کند، ناامید شده‌اند.»

رهبران آیپک باید به ناتوانی در تحت فشار گذاشتن اعضای کنگره برای مخالفت با برجام، اذعان کنند. از سوی دیگر، آن‌ها که همواره بدلیل ترس از تیرگی روابط با کاخ سفید، در بیشتر مواقع مخالفت خود با سیاست‌های اوباما را علنی نمی‌کنند، در موضوع برنامه هسته‌ای ایران به‌جای گفتگوهای منطقی با رئیس‌جمهور آمریکا، به رویارویی و مخالفت علنی با وی پرداختند.

«گفته می‌شود این کمیته برای ناکام گذاشتن برنامه هسته‌ای ایران، 40 میلیون دلار صرف کرد. اما در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ در خوش‌بینانه‌ترین حالت، آن‌ها توانستند تنها یک رأی «جو مانچین،» سناتور ایالت ویرجینیای غربی، را بخرند.»



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
تازه اولشه ، یا خودشو با ما هماهنگ میکنن ! یا فکر سرزمین موعود رو از کلش بیرون میکنن:(نتان یابو و دگر صهیونها؟.
آخرین اخبار