اردبیل؛

احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در اردبیل

اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به دنبال ورود سامانه جدید بارشی احتمال جاری شدن سیلاب و همچنین آبگرفتگی معابر در روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارندگی‌ها در بیشتر مناطق غرب، مرکز و شمالغرب ایران آغاز می‌شود.

براساس همین گزارش این سامانه به تدریج در روز سه‌شنبه 19 آبان گسترده‌تر شده و موجب بارش در بیشتر مناطق استان می‌شود.

بیشترین بارش برای مناطق جنوبی در اولویت اول و مناطق مرکزی استان اردبیل در اولویت دوم پیش‌بینی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی شدت بارش، در برخی مناطق شهری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در حوزه‌های آبریز استان، سرریز شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

این سامانه ماهیت سرمای زیادی ندارد اما با پیش‌بینی کاهش سه تا شش درجه‌ای دما نسبت به روزهای قبل، بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به ویژه در جنوب استان به صورت برف رخ می‌دهد.

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اشاره به ورود این سامانه بارشی و تحت تأثیر قرار گرفتن استان در روزهای آینده از بابت فعالیت این سامانه، نسبت به افزایش بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان اطلاعیه پیش آگاهی و پیشگیری‌های احتمالی را صادر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.