وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

نباید مسئله نفوذ در کشور بعنوان مسئله سیاسی برای تخریب یکدیگر مطرح شود

وزیر کشور گفت: نباید موضوع نفوذ بعنوان یک مسئله سیاسی در جهت تخریب یکدیگر در کشور ایجاد شود.

نباید مسئله نفوذ در کشور بعنوان مسئله سیاسی برای تخریب یکدیگر مطرح شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استان‌داران و نمایندگان ایران در خارج از کشور با حضور در جمع خبرنگاران به جزئیات این نشست پرداخت و گفت: این دومین نشست مشترک بین استانداران، سفرا و روسای اتاق بازرگانی بود.

وی با اشاره به اهداف مورد توجه در این نشست تصریح کرد: ما در این نشست در تلاشیم با همکاری یکدیگر در حوزه سرمایه‌گذاری، صادرات در بخش اقتصادی توسعه ارتباطات و امنیت بین کشورهای مختلف همکاری پلیس‌های بین‌المللی، انتقال دانش و تجربیات اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

رحمانی فضلی افزود: در این نشست مقررشد،‌ جلسات منطقه‌ای با سفرای کشورهای 15 گانه و استان‌داران تشکیل شود تا از ظرفیت‌های استان‌ها در شرایط جدید پس از برجام استفاده کنیم، چرا که استفاده از این فرصت در توسعه و رشد اقتصادی استان‌ها تاثیر گذار است.

وزیر کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره تعامل وزارت کشور و وزارت امور خارجه در تامین امینت مرزها تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت مرزها خوب است و وزارت خارجه همکاری بسیار خوبی با ما دارند. سفرا، رابطین ما در کشورهای خارجی هستند و تفاهم‌نامه های زیادی با کشورهای مختلف در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه نشست‌های امنیتی در حوزه امنیت مرزها بصورت مرتب تشکیل می شود، اظهار داشت: کارگروه‌های مرزی در مرزهای کشور تشکیل می شود و با همگرایی با وزارت خارجه شاهد امنیت خوب در مرزها هستیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه 100 روز تا انتخابات مانده است و شاهد تبلیغات زودهنگام برخی از نامزدها هستیم، تمهیدات وزارت کشور در این راستا چیست،‌ گفت: انتخابات 7 اسفند برگزار خواهد شد و نامزدهای انتخاباتی 28 آذر برای نام نویسی باید اقدام کنند و برای تبلیغات قانون پیش‌بینی کرده است نامزدها و احزاب تبلیغات رسمی داشته باشند.

وی افزود: تبلیغات باید قبل از موعد مقرر صورت نگیرد. در غیر این صورت بعنوان تخلف درج شود. 

رحمانی فضلی تاکید کرد: بسیاری از اقداماتی که در حال حاضر انجام می شود در قالب تبلیغات انتخاباتی نیست. برخی ها در دانشگاه‌ها، عزاداری ها و عروسی ها شرکت می کنند و ما این موارد را تبلیغ رسمی نمی دانیم و تا به امروز گزارش تبلیغ رسمی به ما داده نشده است که در صورت ارائه آن در مرحله اول تذکر و بعد بعنوان تخلف درج خواهد شد.

وزیر کشور در باره دستگیری خبرنگاران عامل نفوذی و مولفه نفوذ که از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها تاکید شده اظهارداشت: عوامل نفوذی همیشه در همه کشورها موضوع مهم امنیتی هستند. کشور ما دشمنان زیادی دارد و همواره قصد دارند در مراکز مهم تصمیم گیری مادر حوزه سیاسی و اقتصادی نفوذ کنند.

وی تاکید کرد: این کار پیچیده است و دستگاه‌های مسئول و مرتبط از جمله قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران باید نقش‌آفرینی کنند، ما از نظر کنترل و اقدام در حوزه نفوذ شرایط مطلوبی داریم و کشور در امنیت کامل به سر می برد.

وی اضافه کرد: طرح این موضوع از سوی مقام معظم رهبری حتما برای بالا بردن حساسیت‌ها و مراقبت‌هاست بنابراین باید تلاش کنیم این موضوع را بعنوان مسئله سیاسی برای تخریب یکدیگر به کار نبریم چراکه این جفا بر فرمایشات رهبری است.

وزیر کشور تاکید کرد: توقع‌مان این است که بر این موضوع به دقت نگاه شود چرا که نفوذ تعریف مشخصی دارد و نباید انگشت اشاره خود را به هر کسی نشان دهیم و بگوییم او نفوذی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه اقدام کنند، تصریح کرد: مردم باید به این موضوع حساسیت داشته باشند، بنده این موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کرده‌ام و آنها گفته‌اند که مدارکی داریم که در حال بررسی است و قرار شد تا مدارک آنها را به شورای امنیت نشان دهند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید تلاش شود در آستانه انتخابات موضوعات مختلف آرامش کشور را به هم نزند و اگر قوه قضائیه و دستگاه‌های مرتبط اسناد محکمه پسند دارند حتما به مراجع قانونی ارائه شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: تقاضای ما از مسولین این است که آبرو، عزت و منافع ملی مهم است و باید تعادلی بین آنها ایجاد شود،  وقتی اینگونه مباحث در کشور مطرح می شود آنگونه نباشد که موجبات نگرانی را فراهم سازد.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: اگر فضای کشور را به درستی مدیریت نکنیم اصحاب رسانه و مردم دچار دغدغه می شوند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار