دختر صدام: احمد چلبی دشمن حزب بعث بود

دختر صدام دیکتاتور سابق حاکم بر عراق در واکنش به مرگ «احمد چلبی» چهره معارض رژیم پیشین بعث و سیاستمدار و اقتصاددان عراقی گفت: چلبی دشمن شدید حزب بعث بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «رغد صدام» در اظهاراتی که در روزنامه اردنی «الغد» منتشر شده و روز دوشنبه در سایت‌های خبری عراق انعکاس یافت، افزوده است که احمد چلبی دشمن شدید حزب بعث بود و مرگ او دل‌های ما را خنک کرد.

این زن عراقی که به اتهام تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق است و اکنون در کشور اردن به سر می‌برد، ادامه داده است که به مناسبت مرگ احمد چلبی از بستگان و دوستانمان پیام‌های تبریک دریافت کردیم.

به نوشته روزنامه الغد اردن، رغد همچنین از تمامی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی ، علیه احمد چلبی مطلب نوشته‌اند، تشکر کرده است.

احمد چلبی بعد از سقوط رژیم صدام در بهار 2003 کمیته ریشه‌کنی حزب بعث را تشکیل داد و ریاست این کمیته را که وظیفه‌اش شناسایی اعضای حزب منحله بعث در ادارات دولتی و برکناری آن‌ها از پست‌های دولتی بود، برعهده داشت.

چلبی دبیرکل حزب کنگره ملی و رییس کمیسیون مالی پارلمان ملی عراق روز سه شنبه گذشته بر اثر یک حمله قلبی در بغداد درگذشت و جمعه گذشته در صحن امامین کاظمین (ع) در شمال پایتخت عراق به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار