تبریز؛

160 میلیارد ریال صرف بازسازی شهر ورزقان آذربایجان شرقی

شهردار ورزقان از صرف هزینه‌ای افزون بر 160 میلیارد ریال طی 2 سال گذشته برای بازسازی و عمران این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کامران رحمتی با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله ورزقان 80 درصد از تاسیسات و تجهیزات و بناهای شهر اعم از مسکونی و دولتی دچار آسیب جدی شده بود افزود: از تعداد 985 واحد تخریب شده، 742 واحد بازسازی شده و واحدهای باقی مانده نیز بیشتر به علت مشکلات مربوط به دریافت وام و مساله مالکیت به تاخیر افتاده است.

وی بیشتر اقدامات عمرانی تحقق یافته در دوره 2 ساله خود را در امر راه‌سازی توسعه و ساماندهی ورودی شهر و جدول‌کشی آن به طول 1 کیلومتر و ساماندهی و توسعه معابر و گذرگاه‌های شهر به طول 16 کیلومتر عنوان کرد.

شهردار ورزقان اقدامات زیباسازی شهری را نهضت پاک‌سازی فضاهای شهری از نخاله‌ها و زباله‌های رها شده در معابر عمومی و رنگ‌آمیزی جداول، المان‌ها و تیرهای چراغ برق برشمرد.

وی ساماندهی و توسعه فضای سبز شهر، احداث اولین پارک کودک شهر ورزقان با استانداردهای روز دنیا، احداث اولین شهربازی و تجهیز آن و احداث و تجهیز کمپ گردشگری زرآباد به خدمات از قبیل جنگل‌کاری مصنوعی، غذاخوری سنتی و نصب آلاچیق را از دیگر کارهای انجام شده ورزقان ذکر کرد .

رحمتی همچنین بازسازی کامل مساجد و مصلای شهر ورزقان مطابق با معماری اسلامی-ایرانی، مرمت قدیمی‌ترین مسجد شهر ورزقان به نام مسجد الله‌قلی‌خان، احداث اولین بازار شهر ورزقان در طول 6 ماه و احداث اولین موزه شهر با اختصاص اعتبار از سوی شهرداری تبریز را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری ورزقان را عنوان کرد.

شهردار جوان ورزقان بودجه محقق شهرداری در سال 92/ 93 / و 94 را به ترتیب 10 میلیارد و 750 میلیون ریال40 میلیارد ریال 40 میلیارد و 500 میلیون ریال برشمرد و گفت :مابقی هزینه‌ها از طریق کمک‌های بلاعوض شهرداری تهران بالغ بر 20 میلیارد 500 میلیون ریال، مجتمع مس سونگون 20 میلیارد و 500 میلیون ریال، شهرداری مراغه بالغ بر 2 میلیارد ریال و سازمان مدیریت بحران کشور تامین شده است.

رحمتی برگزاری یادواره شهدای ورزقان، اهدای نشان شهروندی به مادران شهدا، اهدای نشان شهروندی ورزقان به قالیباف شهردار تهران، برگزاری اولین جشن انقلاب با حضور مشاهیر برجسته کشور، برگزاری محفل انس با قرآن و مراسم عزاداری ایام فاطمیه، برپائی مراسم افطاری برای نیازمندان و مراسم سحری را از جمله برنامه های فرهنگی شهرداری ورزقان اعلام کرد و

نصب المان‌ها، نورپردازی معابر و المان‌های شهر و اتمام پروژه‌های ناتمام را از برنامه های آینده این شهر دانست .

وی گفت: در سال گذشته با همکاری 40 نفر از متخصصان و مسئولان شهرستان سند توسعه 20 ساله شهری برای شهر ورزقان تهیه شده و تغییر و تحول اساسی در چشم‌انداز آینده شهررا شاهد خواهیم بود و برای اولین بار در کشور ممیزی املاک با استفاده از پهباد انجام شده و این طرح در مراحل پایانی به سر می‌برد.

کامران رحمتی همچنین تصریح کرد: آب مورد استفاده برای آبیاری چمن‌ها و شست‌و شوی خیابان‌ها جداسازی هم با هدف صرفه جویی در مصرف آب شرب جداسازی شده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.