ادامه جنجال افشاگري درباره دخالتهاي ميشل اوباما در امور رياست جمهوري

جنجال افشاگري درباره دخالتهاي ميشل اوباما در امور رياست جمهوري، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، کاخ سفید تلاش كرد تا بر روي اين موضوع به گونه اي سرپوش بگذارد.

 

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد: نویسندگان چنین کتاب هایی مایل هستند درباره مسایل مبالغه گویی کنند، آنها را حساس تر از آنچه بوده است، نشان دهند و من تصور می کنم که درباره جودی کانتور و کتاب وی نیز این مسئله صدق می کند.

کارنی که در کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در این باره جواب می داد، افزود حقیقت این است که بانوی اول آمریکا بیشتر فکر و تلاش خود را روی مسایلی که به آنها علاقه دارد متمرکز می کند. کمک به خانواده نظامیان و مبارزه با چاقی کودکان از جمله مسایل مورد علاقه میشل اوباما است.

کارنی خشم رابرت گیبس را در این رابطه تکذیب نکرد و گفت کار در کاخ سفید با تنش و فشار همراه است چرا که مسایل مهمی مطرح است.

"جودی کانتور" روزنامه نگار روزنامه نیویورک تایمز، در کتاب خود تحت عنوان اوباما و نزدیکانش نوشت: در اوایل دوره ریاست جمهوری باراک اوباما میان تیم سیاسی وی و همسرش میشل اوباما اختلافات و تنشهای شدیدی وجود داشت و همکاران رئیس جمهور دموکرات آمریکا با هر گونه دخالت میشل اوباما در برنامه های سیاسی همسرش به شدت مخالفت می کردند.

"جودی کانتور" در کتاب خود می نویسد: با حدود 30 تن از همکاران پیشین و کنونی باراک اوباما در کاخ سفید گفتگو کرده و به نقل از بسیاری از آنها نوشته است که میشل اوباما در روزهای اول دوره ریاست جمهوری همسرش به سختی تلاش کرد تا در سازماندهی امور کاخ سفید جایگاهی برای خود دست و پا کند.

تلاشهای میشل اوباما در این زمینه در اوایل سال 2010 بحرانی را در کاخ سفید به وجود آورد و مداخله های وی در سیاستهای کاخ سفید و برنامه کاری اوباما، وی را در برابر رام امانوئل رئیس کارکنان وقت کاخ سفید قرار داد.

کانتور در کتاب خود می نویسد: رام امانوئل در آن زمان با دخالتها و اعمال نفوذ میشل اوباما به مخالفت برخاست و رابرت گیبس سخنگوی آن زمان کاخ سفید نیز آشکارا و با عصبانیت از اعتراضات و دخالتهای همسر اوباما انتقاد کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار