اردوغان: همچنان خواستار ایجاد منطقه امن در سوریه هستیم

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی، بار دیگر خواستار ایجاد منطقه‌ امن در شمال سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در نشست کمیته امور اقتصادی وزارت امور خارجه ترکیه در آنکارا با مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره دولت سوریه گفت: نمی توان کشورهای جهان و نهادهای بین المللی را از خون های سوریها که در داخل این کشور بر زمین ریخته می شود یا سوریهایی که در دریا جان خود را از دست می دهند، تبرئه کرد.

وی گفت: جهانیان به اشک ریختن ظاهری برای سوریها ادامه می دهند و فقط تماشاچی هستند، اما ما به اقدام جدی انسانی نیاز داریم. 

اردوغان در ادامه خاطر نشان کرد: باید منطقه امن در شمال سوریه برای اسکان سوریها و انتقال آوارگان به آن ایجاد شود. ترکیه درهای خود را بر روی آوارگان سوری و عراقی باز کرد و غربیها فقط به حرف زدن اکتفا می کنند و اقدام عملی انجام نداده اند. 

رئیس جمهور ترکیه درباره برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور گفت: ما در آزمون اخیر دموکراسی پیروز شدیم و به عملیات امنیتی و نظامی تا زمان ریشه کن شدن تروریسم ادامه می دهیم. من از ترک ها برای متحد شدن به منظور تثبیت پایه های دموکراسی و ثبات کشور دعوت می کنم. 

اردوغان گفت: هر کسی که به فتنه سوریه دامن بزند، این آتش دامن گیر آن هم خواهد شد!

این در حالیست که، بر اساس اسناد بی شماری که در رسانه های مختلف منتشر شده و تایید شمار زیادی از مقامات ترکیه، مقامات آنکار در کنار سران عربستان، قطر و آمریکا از حامیان اصلی گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه هستند.  



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار