اردوغان: به همکاری با آمریکا ادامه می دهیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد به همکاری های خود با آمریکا ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در دیدار با "باراک اوباما،" همتای آمریکایی خود در کنفرانس خبری گروه 20 اعلام کرد به همکاری هایی که با آمریکا داشته است ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: "ما در این کنفرانس بر لزوم اتحاد در مقابل تروریسم جهانی تاکید خواهیم کرد. گروه 20 در این خصوص پیامی قوی می فرستد. ما همه جای جهان با اقدامات تروریستی روبرو هستیم. تروریسم دین ندارد و میان امور دینی و نژادی تمییز قائل نمی شود. آنچه در پاریس، آنکارا و اماکن دیگر مشاهده کردیم نشان داد با تلاشهای گروهیِ تروریستها مواجه هستیم."

وی افزود: این اقدامات تروریستی تنها علیه مردم فرانسه نیست؛ بلکه علیه کل بشریت است. ما در نشست گروه بیست از فرصت استفاده خواهیم کرد تا درخصوص مسائل دیگری نظیر تغییرات آب و هوایی، وضع اسف بار آوارگان و همچنین مسئله توسعه اقتصادی و اجتماعی در جهان گفتگو کنیم.

اردوغان خاطرنشان کرد: من فرصت یافتم با اوباما درخصوص جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه گفتگو کنم. همچنین فرصت یافتیم تا به ارزیابی اقدامات صورت گرفته بپردازیم. ما به اتخاذ این تدابیر در چارچوب ائتلاف بین المللی ادامه خواهیم داد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان پس از گفتگو با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران گفت :« من فکر می کنم پاسخ ما به تروریسم بین المللی به شکلی بسیار قدرتمندانه در نشست گروه بیست ،‌تجلی بیابد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار