ظریف: روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب در حال پیگری است

وزیر امور خارجه گفت: روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی وشورای عالی امنیت ملی در حال پیگری است.

ظریف: روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب در حال پیگری است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید درقم با بیان اینکه برخورد دو گانه با تروریسم و افراطی گری باید در منطقه متوقف شود، افزود گفت: در موضوع سوریه مثل سایر مسائل منطقه سیاستهای ما مشخص است و معتقد هستیم مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد و مشکل دخالت های خارجی است و باید این دخالت ها متوقف شد.

وی افزود: تکلیف و سرنوشت کشورها باید توسط مردم منطقه تعیین شود و دیگران نمی توانند برای منطقه ما تصمیم بگیرند و باید دیگران راه را تسهیل کنند تا از این طریق به رفع مشکلات کمک کنیم. 
 
وی با اشاره به پیگیری وزارت امور خارجه در خصوص فاجعه منا افزود: وزارت امور خارجه حقیقت‌یابی و رسیدگی  ابعاد فاجعه و جلوگیری از تکرار آن را پیگری  می کند و هم اکنون در حال جمع آوری مستندات و اقدامات برای احقاق حقوق جان باختگان و پیگیری جدی تعیین وضعیت مفقودین از جمله  یکی از همکارانمان در وزارت امور خارجه هستیم.
 
ظریف در خصوص برجام تصریح کرد: روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی وشورای عالی امنیت ملی در حال پیگری است.
 
وی هدف از سفر به قم را زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع بیان کرد و افزود: در این سفر این امکان فراهم شد تا از آخرین تحولات برجام، مذاکرات سوریه و وضعیت منطقه، نحوه پیگیری فاجعه منا و وضعیت مفقودین گزارشی ارائه دهیم و از رهنمودهای مراجع  عظام و دیدگاهایشان برای پیشبرد اهداف سیاست خارجه بهره مند شویم.
 
 وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که جهان اسلام نیاز مند برخورد فرهنگی و علمی با خطر گروههای افراطی و تکفیری است و قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند کمک زیادی به گفتمان منبعث از تعالیم عالی اسلام در مقابله با تکفیر افراطی گری داشته باشد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار