غیاث السورجی: ظرف چند روز آینده «سنجار» آزاد می شود

سخنگوی حزب اتحاد میهنی کردستان عراق گفت: تا چند روز آینده شهر سنجار را آزاد می کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «غیاث السورجی» سخنگوی حزب اتحاد میهنی کردستان عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از سنجار عراق درباره عملیات آزادسازی سنجار گفت: نیروهای پیشمرگه ساعت هفت صبح دیروز از دو محور به اطراف شهر سنجار حمله کردند.

این حمله از دو محور شرقی و غربی صورت گرفته که محور غربی هم مرز با سوریه است. نیروهای پیشمرگه با استفاده از جنگنده های ائتلاف بین المللی این شهر را به محاصره درآوردند. نیروهای پیش مرگه از مدت ها پیش توانسته بودند بر مناطق شمالی، شرقی و غربی سیطره یابند و تنها منطقه جنوبی این شهر در سیطره داعش (گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) قرار دارد.

نیروهای پیشمرگه با حمله از دو محور توانستند این شهر را از همه نقاط محاصره کنند. نیروهای پیشمرگه همچنین جاده اصلی موصل به سوریه را از طریق شهر تلعفر و مرزهای سوریه به کنترل خود درآوردند. من در حال حاضر در محور شمالی شهر سنجار حضور دارم. صدها نفر از تروریست های داعش کشته و زخمی و تروریست های زخمی به بیمارستان های موصل منتقل شده اند.

وی با بیان این که نیروهای پیشمرگه در بالاترین سطح آمادگی برای آزادسازی مرکز شهر سنجار قرار دارند افزود: نیروهای پیشمرگه در عملیات دیروز خود شانزده روستا را به کنترل خود درآوردند. سکنه این روستا با اطلاع از حملات نیروهای پیشمرگه به مناطق دیگری نظیر الجزیره، بعاج و موصل رفتند و تنها عناصر داعش در این روستاها حضور داشتند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
به یاری خدا حتما چنین خواهد شد و آزادی برای همیشه نصیب آن می شود
آخرین اخبار