نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه؛

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به روایت رسانه ها

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به پایان رسید و غرفه داران از کمیت و کیفیت این نمایشگاه گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به پایان رسید و آنچه که از نمایشگاه شاهد بودیم به مرور تجربه ای خواهد شد برای سال های آینده اما کسانی بوند در میان مطبوعاتی ها که به طور مستقیم با مردم و هنرمندان ارتباط داشتند و آنها کسانی نبودند جز غرفه داران که بهتر از هر کسی می توانند از کیفیت نمایشگاه امسال بگویند.

علیرضا كریمیان مدیر روابط عمومی خبرگزاری ایسنا  در خصوص وضعیت امسال نمایشگاه مطبوعات گفت: در روزهای اول استقبال مردم شاید خیلی قابل توجه  نبود ولی زمانی كه تبلیغات مطبوعاتی و تلویزیونی صورت گرفت روز به روز این استقبال از سمت مسولان و مردم بیشتر شد،هدف اصلی نمایشگاه مطبوعات؛ ایجاد یك رابطه چهره به چهره میان مردم با نمایندگان رسانه ها است زیرا رسانه ها نمایندگان افكار عمومی مردم هستند و از این طریق خواسته ها و مطالبات خود را به طور مستقیم با تحریریه ها و روزنامه ها در میان می گذارند. 

كریمیان با بیان تكرار روند هر ساله نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه هر ساله چرخه یكنواختی را دارد و هیچ تفاوت فاحشی با نمایشگاه سال گذشته نداشته است اما شلوغی امسال نمایشگاه از یك طرف به خاطر انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی طیف نمایندگان فعلی و از طرف دیگر افرادی كه می خواهند در مجلس جدید به عنوان نمایندگان مردم حضور داشته باشند، بنابراین سعی می كنند ارتباط تنگاتنگی را با مجموعه رسانه ها داشته باشند.

مجمد جواد جمالی مدیر روابط عمومی خبرگزاری تابناك در این باره گفت:امسال معاونت مطبوعات برای برگزاری نمایشگاه هماهنگی بهتری را انجام دادند،به عنوان مثال، یكی از از مشكلات هر سال نمایشگاه نرم افزار انتخاب غرفه ها بود اما امسال این كار راحت تر صورت گرفت و ما  توانسیتم غرفه را در محل مورد نظرمان برپا كنیم.اما  جایگاه هایی كه برای خبرگزاری های سیاسی اجتماعی در نظر گرفته شده جایگاه خوبی نیست زیرا در دسترس مردم جهت مراجعه  قرار ندارد.

رضا نقدی پور مدیر روابط عمومی روزنامه جام جم در ادامه گفت:امسال برخی از خبرگزاری ها و رسانه ها شركت نكردند و آنها از آن دست گروه هایی بودند كه هر سال با انرژی تمام در نمایشگاه حضور داشتند.نمایشگاه امسال شور و هیجان سال گذشته را ندارد و انتظار می رفت وزارت ارشاد تمهیداتی را می اندیشید تا تمام خانواده مطبوعات بتوانند دور هم باشد كه به طور حتم باعث پر شورتر شدن نمایشگاه شود.

نقدی پور با اشاره به  استقبال بازدید كنندگان گفت:انتظار داشتیم مردم استقبال بیشتری از نماشگاه داشته باشند زیرا ما رسانه ای هستیم كه به طور مستقیم با مردم در ارتباط است ما جز صنف هایی هستیم كه مردم به ما نیاز دارند و انتظار داشتیم استقبال بیشتر از این باشد.

رویا دیانت مدیر روابط عمومی روزنامه اعتماد با اشاره به این موضوع اظهار داشت: امسال شاهد وضعیت منظم تری نسبت به  سال گذشته هستیم  علاوه بر این مردم هم تا كنون بازدید خوبی از نمایشگاه داشته اند،هدف روزنامه اعتماد ایجاد یك رابطه دوسویه میان مخاطب و خبرنگاران است به همین علت ما مخاطبین زیادی هم از مردم و هم در میان مسولین داشتیم.

علیشاهی مدیر روابط عمومی روزنامه سینما گفت: روزنامه سینما اولین سالی است كه در نمایشگاه مطبوعات شركت می كند. بدون اغراق از شلوغ ترین و پر بازید ترین غرفه ها بود و این اتفاق از بار ترافیكی حضور هنرمندان در غرفه روزنامه سینما پیداست. فضای خیلی خوبی پیش آمد تا روزنامه سینما دیده شود.دیده شدن روزنامه سینما تا به امرز تنها میان مخاطبان حرفه ای خود بود ولی از امروز به بعد مردم هم مخاطبان ماهستند. نزدیك به هزار نفر عضورسمی روزنامه سینما شدند  كه اتفاق بسیا خوبی برای ما خواهد بود.

رضا رویانی مدیر روابط عمومی قدس در خصوص پویایی امسال نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه امسال به لحاظ اتفاقات اخیرو عدم حضور برخی رسانه ها آن پویایی دوره قبل  را نداشت.اما به لحاظ نظم و انضباط خوب بود و در كل ما به نمایشگاه امسال نمره خوبی میدهیم.

منصور نمایشی مدیر روابط عمومی دنیای اقتصاد نیز با اشاره به عملكرد ضعیف  تبلیغات محیطی گفت: امسال ازهمان روز اول نسبت به سال گذشته با توجه به كم بودن تبلیغات محیطی استقبال مردم بیشتر بود،این برای من تعجب آور بود حتی استقبال زیاد باعث شد ساعت نمایشگاه یك ساعت تمدید شود.اما وزرت ارشاد باید تبلیغات محیطی را حداقل در شهر تهران بیشتركند.

روح الله رجایی دبیر گروه جامعه روزنامه همشهری افزود: نمایشگاه فرصت خوبی است كه مردم با اهالی مطبوعات آشنا شوند و اهالی مطبوعات نیز مخاطبان خود را از نزدیك ببینند.هر كسی كه در سال های گذشته نمایشگاه مطبوعات را دیده باشد متوجه می شود كه این نمایشگاه به قدرت و قوت سال های پیش نبوده است.

مختار حداد مدیر روابط عمومی روزنامه ایران در پایان گفت: مردم تا به امروز استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه داشتند البته هر نمایشگاهی كم و كاستی های خود را دارد.از كاستی ها امسال در نمایشگاه می توان به محدود بودن درهای ورودی اشاره كرد طوریكه رفت و آمد را برای غرفه داران و بازدیدكنندگان دشوار كرد. نكته  مثبت این  كه همه چیز به صورت دیجیتالی انجام شد تا هیچ اعمال نظری در انتخاب غرفه ها صورت نگیرد.

سید علی علوی سردبیر روزنامه خراسان با بیان شرایط فعلی نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته به علت حضور تعداد زیادی از رسانه شاهد شرایط بهتری در نمایشگاه بوده‌ایم این بدعت خوبی نیست که در هر دوره‌ای برخی رسانه‌ها در نمایشگاه حضور پیدا نکنند بهتر بود که دیگر مطبوعات در نمایشگاه حضور داشتند و در همین فضای رسانه‌ای موجود اعتراض خود را اعلام می‌کردند.
 
علوی با بیان فضای کلی رسانه‌ها اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات در سال‌های گذشته شاهد استقبال پرشورتری بود در طی این سال‌ها به جرات می‌توانم بگویم هیجان فضای کلی رسانه‌ در نمایشگاه کمتر شده است.
 
سردبیر روزنامه خراسان از برنامه‌های این روزنامه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: به دلیل مضیقه مالی تصمیم به شرکت در نمایشگاه را نداشتیم اما در روزهای آخر زمانی که لیست تحریم‌ها را دیدیم به دلیل مخالفت با رویکرد برخی از نشریات خود را ملزم به شرکت در نمایشگاه دانستیم زیرا با این نگاه مخالفیم و در دقیقه 90 با ظاهری ساده حضور خود را اعلام کردیم.
 
ولی‌الله شجاع‌پوریان مدیر مسئول روزنامه همدلی با اشاره به زنده بودن نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه کتاب مانند موجودات زنده‌ای هستند که هر سال با بالا رفتن عمرشان توانایی‌شان هم افزایش می‌یابد تنوع این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیش بیشتر است در مجموع سعی شده یک نوآوری در غرفه‌ها و ظاهر نمایشگاه صورت بگیرد.
 
وی افزود: روزنامه نوپای همدلی بیشتر هدف آموزش از پیشکسوتان را در نظر دارد علاوه بر این تلاش ما بر این است که خودمان را به دیگر مطبوعات و نیز مخاطبین معرفی و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

احمد خادم مدیر مسئول روزنامه اقتصاد برتر در این باره گفت: نمایشگاه مطبوعات مهمترین رویداد رسانه‌ای کشور ماست یکی از رویدادهای مهمی که در وقایع ارتباطات کشور روی می‌دهد نمایشگاه مطبوعات است.
 
برگزاری نمایشگاه کار بسیار دشواری است زیرا دیدگاه‌های مختلفی در یک محیط جمع شده‌اند و در حقیقت رسانه‌ها در اینجا وزن‌کشی می‌شوند و هر کدام باید ببینند نقاط ضعف و قوت‌شان در چیست نمایشگاه امسال خوب برگزار شد و به نظرم از سال گذشته بهتر است.
 
وی در ادامه افزود: تعدادی از مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال حضور ندارند ای کاش آنها هم در این رویداد رسانه‌ای شرکت می‌کردند و اعتراض خود را همین جا مطرح کردند زیرا نمایشگاه محل تضارب آراست، انتقادها در اینجا باید چکش‌کاری شود تا در نهیات به یک جمع‌بندی مطلوب برسد.

خادم با بیان برنامه اقتصاد برتر در نمایشگاه گفت: ما همه تلاش خود را گذاشتیم که یک نشریه مستقل داشته باشیم اقتصاد برتر به معنای واقعی خصوصی و رها از وابستگی‌های حزبی و سیاسی است. ما کارکرد خوب و بد دولت جامعه را بیان و آن را منصفانه نقد می‌کنیم علاوه بر این آمادگی انتقال پاسخ‌های مسئولانه را هم داریم. اقتصاد برتر از دولت حمایت می‌کند.

غلامعلی جلیسه، مدیر خانه کتاب در خصوص نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال نسبت به سال گذشته با انسجام و نظم بیشتری تشکیل شد. امسال دوستان در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زحمت بیشتری کشیدند تا نمایشگاه مطبوعات امسال اینگونه برگزار شود.

وی افزود : نمایشگاه مطبوعات امسال نظم و سیاق بهتری نسبت به سال های قبل دارد و شکل کار در نمایشگاه امسال به مراتب بهتر و شکیل تر نسبت به سال های گذشته است. از طرف دیگر شاهد استقبال خوب مردم و رسانه ها از نمایشگاه مطبوعات بودیم.

مدیر خانه کتاب در خصوص میزان موفقیت رسانه ها در امر اطلاع رسانی اظهار داشت : با توجه به مشاهداتی که در نمایشگاه مطبوعات امسال داشتم. تا کنون خبرگزاری ایبنا نسبت به سایر خبرگزاری ها موفق تر عمل کرده است به دلیل آنکه این خبرگزاری توانسته است چهره های مطرح تری را به سوی خود جلب کند. از سوی دیگر این چهره ها نیز استقبال خوبی از خبرگزاری ایبنا داشتند. در مجموع برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال نشانه کار خوبی است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در این زمینه انجام داد.


گزارش از اکرم رضایی ثانی

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.