گزارش آسیا تایمز: ورشکستگی عربستان و پایان ماجراجویی های ملک سلمان در سوریه

آسیا تایمز در گزارشی نوشت: رژیم آل سعود قصد دارد با اتخاذ رویکرد جدیدی در قبال روسیه، مشکلات اقتصادی خود را مهار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "آسیا تایمز" در گزارشی نوشت: "دمیتری پسکوف،" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد موافقت با سفر "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود،" پادشاه عربستان به مسکو از طرق کانال های دیپلماتیک در حال پیگیر است. این موضوع نشان می دهد "ریاض،" پایتخت عربستان سعودی آماده دستیابی به یک راهکار مصالحه آمیز در خصوص بحران سوریه است. راهکاری که به نظر می رسد چندان مورد پسند آمریکا نیست.

این وبسایت در ادامه نوشت: مشخص است دخالت رژیم آل سعود در سوریه و یمن از حد خود فراتر رفته است. به همین دلیل با وجود شرایط حاضر، پیروزی در خصوص مسئله سوریه غیر ممکن است. حتی رژیم آل سعود در تلاش است رابطه خود را با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه وارد مرحله ای جدید کند. 

بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول، با وجود نگرانی هایی که عربستان سعودی در خصوص موقعیت اقتصادی خود دارد، وزارت خزانه داری این کشور نیز در معرض یک بحران بزرگ قرار گرفته است و عربستان می تواند با یک ورشکستگی عظیم روبرو شود. پیش بینی می شود کسری بودجه عربستان سعودی در سال جاری میلادی معادل 21.6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور باشد. 

این در حالی است که در تابستان سال جاری میلادی، آژانس پولی عربستان سعودی مجبور به خروج 70 میلیارد دلار دارایی خود از صندوق های سرمایه گذاری خارجی شد.
 
این وبسایت همچنین نوشت: طبیعی است با وجود این بحران های اقتصادی، رویکرد عربستان در قبال حملات روسیه به سوریه تغییر کرده باشد. زمانی که از حدود 50 روز پیش روسیه حملات خود را در سوریه آغاز کرد، عربستان سعودی از جمله نخستین کشورهایی بود که آن را محکوم کرد. این در حالی است که دیدار ملک سلمان از مسکو نشاندهنده تغییر موضع عربستان و تلاش این کشور برای پیروی از شیوه روسیه به منظور حل بحران سوریه است. "ترکی الفیصل،" شاهزاده عربستان سعودی نیز پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد استراتژی روسیه در سوریه بسیار مؤثرتر از آمریکا بوده است.

عربستان سعودی مدتهاست برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به تأمین مالی گروه های تروریستی مختلف مشغول است. اما این بار قصد دارد از ادامه این اقدامات دست بردارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار