بجنورد؛

ايمن سازی 45 مدرسه حاشيه راه در خراسان شمالی

مسئول ايمنی و ترافيك اداره كل حمل ونقل و پايانه های استان گفت: از ابتدای سال تحصيلی تعداد 45 مدرسه در حاشيه راه دردستور كار ايمن سازی آموزشی و فيزيكی قراردارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد، معروف اظهار کرد: ایمن سازی 45 مدرسه حاشیه راه ها از لحاظ فیزیكی و آموزشی با اعتباری افزون بر2 میلیارد و 500 میلیون ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی عنوان کرد: ایمن سازی شامل اجرای طرحهای آشكارسازی مدارس و آرام سازی فیزیكی ترافیك در محل مدارس با استفاده از علائم افقی و عمودی و ارائه آموزشهای مربوط به نحوه تردد از جاده و آموزش علائم راهنمائی و رانندگی و هشدارهای ایمنی و نحوه بهره گیری از امكانات موجود در جاده ها و توزیع بسته های آموزشی شامل دفتر ایمنی ، پیك ایمنی ، كوله ایمنی، لوح فشرده آموزشی و... است.

معروف خاطر نشان کرد : هدف از اجرای این طرح كاهش تصادفات و تلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راهها در استان، افزایش فرهنگ ایمنی در مدارس، آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بدست آوردن مهارتهای فردی لازم برای عبور و مرور و مراقبت از خود، ایجاد انگیزه جهت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آگاهی از دلیل وقوع تصادف و عواقب آن است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.