یک کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اهل انتقاد نیستم/ با «آپاندیس» به جشنواره فجر می‌آیم

ما فیلمسازان تصور می‌کنیم که کل دنیا مقابل فیلم‌سازی ما ایستاده است اما من انتقاد نمی‌کنم و فیلم می‌سازم.

حسین نمازی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم‌سازی در سینمای ایران گفت: فیلم‌سازان تصور می‌کنند همه دنیا مقابل آن‌ها ایستاده‌ا‌ند که فیلم نسازند اما ما کار خودمان را می‌کنیم و راهمان را می‌رویم. من اهل انتقاد نیستم و فیلم می‌سازم.

وی در خصوص آثار به نمایش درآمده در جشنواره فیلم کوتاه اظهار داشت: همه فیلم‌ها و آثار جشنواره را ندیده‌ام اما جشنواره فیلم کوتاه هر سال بهتر می‌شود. چه بخواهیم و چه نخواهیم فیلمسازان فیلم کوتاه آینده سینمای ما هستند.

نمازی با اشاره به المپیاد فیلم نوجوان در جشنواره فیلم کوتاه عنوان کرد: من در بخشی از کار شرکت داشتم. اتفاق خوبی بود. این نوجوانان آینده فیلم‌سازی سینمای ایران هستند و دیدن تلاش و فیلمسازی آن‌ها برایم امیدوارکننده بود. الان دیگر هرکسی در خانه‌اش یک تلفن همراه دارد و اگر کمی ذوق داشته باشد، می‌تواند فیلم بسازد.

این کارگردان در خصوص ساخت فیلم بلند سینمایی گفت: در حال حاضر در حال ساخت فیلم بلند سینمایی برای جشنواره فیلم فجر هستم. قرار است با فیلم «آپاندیس» به جشنواره فیلم فجر بیایم. سیستم من به شکلی است که معتقدم قصه می‌فروشد نه بازیگر. من از ستاره‌ها استفاده نمی‌کنم. چون ساخت فیلم بلند سینمایی سخت است و بودجه میلیاردی نیاز دارد. ستاره‌ها رقم‌های بالای 500، 600 میلیونی درخواست می‌کنند و من نمی توانم بودجه فیلم را تأمین کنم، چون میزان فروش با هزینه‌ها هماهنگی ندارد و سرمایه برنمی‌گردد.

من از این پول‌‌ها ندارم و اگر هم داشتم نمی‌دادم. فیلم من قصه‌گو است. ستاره ندارد ولی با وجود این، یک ساعت و نیم پای تماشای آن می‌نشینی و راضی بیرون می‌آیی.

نمازی ادامه داد: من برای ساخت دو فیلم سینمایی پروانه ساخت گرفتم ولی به خاطر هزینه‌های ساخت فیلم باید سرمایه تأمین کنم و این خیلی سخت است، چون سرمایه‌‌گذارها می‌بینند که سرمایه‌شان برگشت ندارد.

نمازی در خصوص مکان جشنواره فیلم کوتاه عنوان کرد: اوایل جشنواره نظرم نسبت به مکان جشنواره مساعد نبود اما وقتی در این محیط قرار گرفتم، دیدم که اتفاق خوبی است. در مرکز شهر واقع شده و دسترسی بهتری نسبت به پردیس ملت دارد؛ هم مخاطبان و هم فیلمسازان راضی‌تر هستند و اتفاقاتی که می‌افتد به نفع جشنواره است. ارتباط و تعامل فیلمسازان با همدیگر نیز در اینجا بهتر اتفاق می‌افتد. همه سالن‌ها پر می‌شوند و خود من با اینکه زود رسیدم ولی روی زمین نشستم و فیلم‌‌ها را تماشا کردم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار