دیدار پوتین و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه 20

روسای جمهور چین و روسیه در حاشیه نشست سران گروه 20 دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین همتای روس وی روز یکشنبه بار دیگر بر تعهد خود به تقویت همکاری های گسترده بین دو کشور تاکید کردند.

شی جین پینگ در دیدار با پوتین در حاشیه دهمین نشست سران گروه 20 در آنتالیا در جنوب غرب ترکیه، گفت: ما مایل به تقویت همکاری ها و ارتباطات با روسیه در روند میزبانی نشست سران گروه 20 هستیم.
پوتین حمایت خود را از چین به عنوان رئیس آینده گروه 20، برای ایفای نقشی بزرگتر در تقویت همکاری های مالی و اقتصادی بین المللی اعلام کرد.

سران دو کشور همچنین متعهد شدند همکاری ها را در چارچوب بریکس و در طیفی گسترده تر از زمینه ها، مانند زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، مالی و انرژی و فرهنگی تقویت کنند.

پوتین به شی جین پینگ گفت روسیه و چین، که هر دو متعهد به محافظت از اصول حقوق بین الملل هستند، در خصوص بسیاری امور مهم جهانی دیدگاه های یکسانی دارند. این در حالی است که شی جین پینگ ابراز امیدواری کرد دو کشور می توانند به طور مشترک خواستار نظم بین المللی منصفانه تر و عادلانه تری شوند.

همچنین در روز یکشنبه، شی جین پینگ و پوتین در نشست کشورهای عضو گروه بریکس (متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) حضور یافتند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار