حمایت از تحقیقات دانشگاهی/لزوم سرمایه‌گذاری علمی در دانشگاه‌ها

باید از تحقیقات در دانشگاه‌ها پشتیبانی کنیم باید از بزرگترین سرمایه علمی کشور حمایت کنیم تا توسعه پایدار در کشور محقق شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از روبات انسان نمای ملی سورنا 3 که صبح امروز در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی انتشار مقالات علمی و رکورد مقالات علمی در ژورنال‌هایی است که باعث زبانزد شدن ما شده است.  15 دانشگاه کشور نقش محوری در انتشار مقالات دارند و آمار کسانی که در انتشار مقالات موثر هستند را نیز داریم. 

وی بیان کرد: تمام ضعف هایی که در مدیریت پژوهش و فناوری داریم خوشبختانه در طرح سورنا 3 اثر خود را نشان داد و به همه کسانی که یکدیگر را تحمل کردند و پذیرفتند که شرط موفق بودن با هم بودن و با هم کارکردن است تبریک می‌گوییم.امیدواریم که شاهد پروژه‌های گسترده‌ای از این قبیل باشیم و بتوانیم آن را گسترش دهیم . 

نیلی احمد آبادی عنوان کرد: باید از تحقیقات در دانشگاه‌ها پشتیبانی کنیم باید از بزرگترین سرمایه علمی کشور حمایت کنیم تا توسعه پایدار در کشور محقق شود. 

وی تصریح کرد: تحقق پیدا کردن این سرمایه های ملی در کشور نیازمند منابع مالی است این منابع محدود است و اینکه در چه جاهایی باید این منابع را اختصاص دهیم تا استفاده حداکثری شود خود بحث جداگانه‌ای است. 

وی تاکید کرد: اگر به متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها نگاه کنیم صندلی‌های خالی بسیار زیادی داریم در دانشگاه تهران 300 هزار متقاضی در حوزه ریاضی و فیزیک متقاضی اول هستند و در این دانشگاه در حوزه ریاضی و فیزیک 350 هزار متقاضی دررشته‌های پر طرفدار داریم. 

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ  معتبر بیشترین متقاضی را برای ورود فرهیختگان دارند. بالاترین رکورد علمی و محل جذب نخبگان دانشگاه‌های کشور است و اگر بخواهیم سرمایه گذاری در حوزه علوم و توسعه انجام دهیم باید آنجایی سرمایه گذاری کنیم که بیشترین منابع وجود دارد که اگر این موضوع در دستور کار قرار نگیرد برنامه‌هایمان محقق نمی‌شود. 

وی تاکید کرد: برای 10 دانشگاه برتر جهان بودجه‌ای اختصاص داده شده است که سهم دانشگاه تهران در سال 93،700 میلیون تومان بوده است. در دانشگاه تهران دارای مراکز علمی هستیم و سازمان‌دهی طرح‌ها یکی از پتانسیل‌های اصلی ماست.

نیلی احمد آبادی همچنین در خصوص فضایی که به توسعه پارکهای علمی و فناوری اختصاص داده شده است خاطر نشان کرد: 23 هزار هکتار از دانشگاه تهران فضایی است که به توسعه پارکهای علم و فناوری اختصاص داده شده است. 

وی در پایان بیان کرد: باید سیاست‌های راهبردی بیشتری را در کشور عملی کنیم. دانشگاه تهران سعی می‌کند سلسله نشست‌های بیشتری را برگزار کند تا به همه راهکارهای اجرای دقیق‌تر برسد . 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار