ظاهر عجیب و غریب نشانه راک بودن موسیقی نیست

ظاهر عجیب و غریب نشانه راک بودن موسیقی نیست زمانی که هنرمندان ما عنوان میکنند که مردم هستند که ما هستیم در حقیقت به مخاطبان خود به چشم اقلام خوراکی نگاه میکنند.

رونمایی از اولین آلبوم گروه دو میمبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان آیین رونمایی از اولین اثر گروه (دو میم) تحت عنوان (چهار سیم ) به سر پرستی محمد صداقت در موسسه موسیقی سرنا مثل همیشه با 1 ساعت و نیم تاخیر آغاز شد.

در این مراسم جدا از رونمایی از آلبوم ،آیین نقد و بررسی از اثر یاد شده انجام شد که با حضور جمعی از خبرنگاران و منتقد موسیقی فرشاد رمضانی، علیرضا ایرانی نژاد مشاور رسانه ای گروه و همچنین محمد صداقت سرپرست و نوازنده گروه دو میم بر گزار شد. این مراسم در دو بخش رونمایی و جشن امضا برگزار شد.

محمد صداقت در خصوص ملودی سازی این آلبوم عنوان کرد: آلبوم چهار سیم کاملا حسی و درونی ساخته شد و میتوان گفت بازتاب شرایط سخت مقطعی از زندگی شخصی خودم بود که شکر خدا توانست اتفاقات خوشی را رقم بزند. 

صداقت در رابطه با تولید آلبوم و وجود نام رضا یزدانی و علی اوجی در کاور آلبوم اظهار داشت: از همان ابتدا تولید آلبوم را بسیار ساده گرفتم و میلاد عدل تنظیم قطعات آلبوم را بر عهده داشت. همچنین رضا یزدانی در مرحله ای که من هیچ ایده ای برای ضبط و انتشار آلبوم نداشتم دلگرمی و کمک فراوانی برای روند ضبط «چهار سیم» را انجام داد و در حال حاضر به دلیل نقش آفرینی در فیلم بوشهر هستند که امکان حضورشان در این برنامه نبود.

وی در ادامه افزود:اگر اسم این نوع از موسیقی را بگذاریم باید بگویم که راک یک روح است که در تمام طول تاریخ جریان داشته و بعدها این ژانر و تقسیم بندی های کتابخوانه ای وارد شد و همه چیز را به هم ریخت،خیلی وقت ها در شرقی ترین نقطه ایران دو تار نوازی با نواختنش روح راک را می پروراند، ولی از آنجایی که ساز تار مینوازد سنتی محسوب میشود،حتی قطعه (سپیده )استاد لطفی نیز نوعی راک معرفی شده است.

فرشاد رمضانی منتقد عرصه موسیقی در خصوص آلبوم افزود:آلبوم «چهار سیم» کاملا تخصصی جمع شده و از ساز های سنتی به نحوه محوریت سازها استفاده نکرده و این امر یک نقطه قوت آلبوم محسوب میشود.

وی افزود:این روزها در موسیقی ضعف بسیاری وجود دارد ولی خوشبختانه آلبوم «چهار سیم» توانسته در این عرصه ورود خوبی داشته باشد؛در عرصه موسیقی مافیای وجود دارند که همیشه روی آثاری سرمایه گذاری میکنند که بیشتر عامه پسند باشد و اجازه نمیدهند که آثار فاخری مثل آلبوم «چهار سیم» رشد بیشتری داشته باشند.

رمضانی خاطر نشان کرد: ریش و موی عجیب و غریب و... نشانه راک بودن موسیقی نیست زمانی که هنرمندان ما عنوان میکنند که مردم هستند که ما هستیم در حقیقت به مخاطبان خود به چشم اقلام خوراکی نگاه میکنند.

وی افزود: تفاوت ها در سلیقه میتواند یک اثر با اصالت را به وجود آورد و حداقل تاثیری که میتواند روی مخاطبان عام خود بگذارد تربیت گوش موسیقیایی آنهاست و البته یک موزسین هم نیاز با آرشیو شنیداری خوب دارد تا بتواند در این زمینه موفق شود.

ریما حسن زاده نوازنده گیتار بیس در پاسخ به این سوال که آیا گیتار بیس ماهیت مردانه دارد یا خیر عنوان کرد:یک خانم میتواند این ساز را به بهترین شکل ممکن بنوازد، همیشه میدانستم با دیده شدنم در این حرفه با چنین سوالاتی مواجه میشوم.

حسن زاده اظهار داشت: از سال 87 اجرای کنسرت داشتم که فقط مخصوص بانوان بود ولی این آلبوم اولین اجرای رسمی من است و به نظرم باید سازی بسازیم که از قدرت بدنی کمتری بهره بگیرد.

گفتنی است فرشاد فزونی نوازنده گروه کاربن در این مراسم حضور داشت. همچنین محمد صداقت (گیتار بیس)،ریما حسن زاده(گیتار بیس)،ژوبین عسگریه(دیجیریدو)،سینا نجف لو درامز،میاد فرهمند(تنبک)،علی سبزواری(دف) نوازنده های این آلبوم هستند.

لازم به ذکر است محمد خرمی نژاد ملودی درامز را نوشته و سینا نجف لو اجرا کرده است .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار